اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خبرگزاری کُرد گزارش داد

تداوم سرقت محصولات کشاورزان «عفرین» توسط متحدان ترکیه

منابع خبری کُرد می‌گویند که ایست‌وبازرسیهای متعلق به شبه نظامیان موسوم به «شاخه زیتون» برای حمل و نقل قوطی‌های حاوی روغن زیتون از اطراف عفرین به داخل این شهر، هزینه دریافت می‌کنند.

تداوم سرقت محصولات کشاورزان «عفرین» توسط متحدان ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه که شهر «عفرین» واقع در استان حلب سوریه را در تسلط خود دارند، باز هم دست به چپاول محصولات ساکنان این شهر زده‌اند.

خبرگزاری «باسنیوز» -وابسته به کُردها- گزارش داد که ایست‌وبازرسی‌های امنیتی متعلق به شبه نظامیان حاضر در عملیات موسوم به «شاخه زیتون» برای حمل و نقل قوطی‌های حاوی روغن زیتون از اطراف عفرین به داخل این شهر، هزینه دریافت می‌کنند.

منابع محلی به باسنیوز گفتند که هزینه حمل و نقل روغن زیتون که شبه نظامیان وابسته به ترکیه از ساکنان عفرین می‌گیرند، پنج هزار لیره سوریه است؛ مبلغی که در واقع یک سوم قیمت هر قوطی روغن زیتون است.

به گفته این منابع، ایست‌وبازرسی‌های امنیتی متعلق به گروه تروریستی «سلطان سلیمان شاه» شهروندان عفرینی را مجبور می‌کند که به ازای انتقال محصول خود به شهر «جندیرس» و از آنجا به عفرین، هزار و 500 لیر سوریه برای هر قوطی روغن زیتون پرداخت کنند.

یک منبع دیگر نیز تأکید کرد که این گروه از شخم زدن مزارع زیتون و هرس کردن درختان در وستاهای «سناره و آنقله» که از توابع منطقه «شیه – الشیخ حدید» به شمار می‌رود، از شهروندان هزینه دریافت می‌کند.

در همین راستا، عناصر شاخه زیتون به منزل «عزیز جمال» از ساکنان روستای «کوکان فوقانی» از توابع منطقه «موباتا – المعبطلی» حمله کردند و با تهدید اسلحه، 49 قوطی روغن زیتون به زور از منزل وی خارج کردند.

عناصر وابسته به گروه تروریستی «لواء المعتصم» نیز به روستای «کورزیلی – جیا» از توابع منطقه «بلبل» حمله کردند و دست به برداشت زیتون این منطقه بدون اجازه ساکنان آن زدند.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» اواسط مهر ماه گزارش داد که مقامات ترکیه و «شوراهای محلی» وابسته به تروریستهای فعال در ریف عفرین درختان زیتون را قطع کرده و در تلاشند که جاده‌ای بین عفرین و منطقه «لواء اسکندرون» (=هاتای در خاک ترکیه) ایجاد کنند.

دیدبان اعلام کرد که هدف از ایجاد این جاده، عبور کامیون‌های تجاری و انتقال زیتون و سایر مواد دیگر از سوریه به ترکیه است (جزئیات بیشتر).

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از 16 ژانویه آغاز کرد؛ زمانیکه با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت. 

روز شنبه 20 ژانویه 2018 (30 دی ماه 96)، ترکیه روستاهای اطراف شهر عفرین در 60 کیلومتری شمال غرب حلب را گلوله باران کرد و همان روز ستاد مشترک ارتش ترکیه ساعت 17، رسما از آغاز عملیات به نام «شاخه زیتون» خبر داد و گفت که هدف این عملیات، برقراری امنیت در مرز و منطقه و نابود کردن تروریست‌های پ.ک.ک است.

دمشق نیز پیشتر با انتشار بیانیه‌ای هرگونه اقدام نظامی ترکیه و نقض حریم سوریه را محکوم کرده و به آنکارا هشدار داده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول