اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تقدیر یمنی‌ها از مخالفت مردم عربی با سفر منطقه‌ای ولی‌عهد سعودی

نهادهای مختلف یمنی از اعلام همبستگی ملتهای عربی با مردم این کشور و مخالفت با ورود ولی‌عهد سعودی به کشورهایشان تقدیر کردند.

تقدیر یمنی‌ها از مخالفت مردم عربی با سفر منطقه‌ای ولی‌عهد سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفر منطقه‌ای بن سلمان به شش کشور عربی که نخستین سفر او پس از رسوایی قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا در داخل کنسولگری سعودی در استانبول محسوب می‌شود، با واکنش منفی مردم کشورهای میزبان او همراه است و مردم این کشورها با ورود ولی‌عهد سعودی به کشورشان به دلیل جنایت اخیرش در ترور خاشقچی و تداوم جنگ بی‌رحمانه علیه ملت یمن مخالفت دارند.

در این راستا؛ دیروز (دوشنبه)، جنبش انصارالله یمن از مواضع ملت‌های «تونس، الجزایر، مصر و موریتانی» در مخالفت با ورود ولی‌عهد سعودی به کشورشان تمجید کرد.

این جنبش با صدور بیانیه‌ای از مواضع ملت‌های عربی در رد سفر «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به کشورشان استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: ترامپ با وجود گزارش‌های سیا درباره دست داشتن بن سلمان در قتل خاشقچی روزنامه‌‌نگار مطرح سعودی، با وقاحت تمام از ولی‌عهد سعودی حمایت کرد.

انصارالله گفت که واکنش مردم تونس، الجزایر، مصر و موریتانی به سفر منطقه‌ای بن سلمان، نشان داده که ملت‌ها مخالف با آلوده کردن کشورشان با ورود بن سلمان است.

جنبش انصارالله در پایان بیانیه تاکید کرد: به نمایندگی از همه یمنی‌ها از آزادگان تونس، الجزایر، موریتانی و مصر به دلیل مخالفت با سفر بن سلمان «خونریز» تشکر می‌کنیم.

علاوه بر جنبش انصارالله، اتحادیه رسانه‌های یمنی، دولت نجات ملی یمن، ائتلاف احزاب دیدار مشترک از دیگر نهادهای این کشور بودند که از این اقدام آزادی‌خواهانه ملت‌های مذکور، تقدیر کردند که در ادامه خلاصه‌ای از بیانیه‌های صادره این نهاد می‌آید:

اتحادیه رسانه‌های یمنی

 

اتحادیه رسانه‌‌های یمنی با انتشار بیانیه‌ای از موضع انجمن روزنامه‌نگاران تونس و سازمان‌های جامعه مدنی این کشور در رد سفر «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی به این کشور و برخی کشورهای عربی دیگر، حمایت کرد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المسیرة»، منتشر شد، از اقدام ملت تونس در رد سفر ولی‌عهد سعودی به این کشور و اعلام همبستگی آنها با ملت یمن و محکومیت جنایات جنگی ائتلاف سعودی - اماراتی در یمن تقدیر شد.

در این بیانیه همچنین از اقدام «آزادگان» تونس، مصر و موریتانی که مخالفت خود را با سفر بن‌سلمان به کشورهایشان تقدیر و بر ضرورت افزایش و تشدید چنین اقداماتی تا توقف جنگ یمن و جنایات انسانی در این کشور تاکید شد.

این اتحادیه همچنین از اصحاب رسانه در داخل و خارج یمن خواست تا با هشتگ «من_الیمن_شکرا_أحرار_تونس» (از یمن تشکر از آزادگان تونس) با این موضع‌گیری مثبت تونسی‌ها همراهی کنند.


سخنگوی دولت نجات ملی یمن

 

«ضیف‌الله الشامی» سخنگوی رسمی دولت نجات ملی یمن نیز از مواضع شجاعانه ملت تونس در قبال مردم یمن و رد سفر بن‌سلمان به این کشور، تقدیر کرد.

وی افزود: مواضع ملت تونس مورد احترام و تقدیر دولت و ملت یمن و بیانگر عمق روابط بردارانه میان دو کشور است و اقدام آزادگان تونس در رد سفر قاتل کودکان یمنی، بیانگر عزت و بزرگمردی ملت تونس و ارزش‌ها و اصول انسانی آنها و مخالفت آنها با هرگونه تبعیت از دیگران یا پیروی از دیکته‌های دیگران است.

الشامی همچنین از مخالفت‌های مردمی در مصر، الجزائر، موریتانی و ...با سفر ولی‌عهد سعودی و ابراز همبستگی با ملت یمن تقدیر کرد و از ملت‌های عربی خواست تا در کنار ملت یمن بایستند و صدای آنها را به گوش جامعه بین‌الملل برسانند و خواستار توقف محاصره و تجاوز به این کشور شوند.

 

ائتلاف احزاب «اللقاء المشترک» یمن

 

ائتلاف احزاب «اللقاء المشترک» یمن (متشکل از هفت حزب) نیز از ملت‌های آزاده و سرافراز عربی برای اعلام مخالفت با این سفر محمد بن سلمان و حمایت از ملت یمن، تقدیر و طی بیانیه‌ای اعلام کرد: آزادگان تونس، مصر، الجزائر، موریتانی و مغرب با مواضع آزادی‌خواهانه خود، هویت عربی اصیل خود را ثابت کردند و نشان دادند که از کشتار جمعی یمنی‌ها به دست رژیم‌هاس جنایتکار سعودی و اماراتی آگاهی دارند.

این ائتلاف همچنین از مواضع کلیه آزادگان جهان در حمایت از ملت یمن و اعلام همبستگی با آنها و رد سفر جنایتکار محمد بن سلمان به کشورهایشان تقدیر کرد و از نظام‌های حاکم در تونس، مصر، الجزائر، موریتانی، مغرب و ...خواست تا در کنار مظلومیت ملت یمن بایستند و مانند ملتهایشان موضع‌گیری کنند.

گزارش از فتانه غلامی

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول