اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی مطرح شد

تکفیر مهم‌ترین ابزار دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان/ راه‌اندازی رسانه تقریبی برای وحدت مذاهب اسلامی

اندیشمند افغانستانی در اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان به منظور دست‌یابی به منابع آنها خبر داد و گفت: تکفیر و کشتار مسلمانان ابزار دشمن برای ایجاد تفرقه و تسلط بر آنها است.

تکفیر مهم‌ترین ابزار دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان/ راه‌اندازی رسانه تقریبی برای وحدت مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس آیین اختتامیه کنفرانس وحدت دقایقی پیش با تلاوت محمد‌حسین سبز‌علی و اجرای عباس سلیمی و با حضور میهمانان داخلی و  خارجی در مرکز همایش‌های صداوسیما آغاز شد.

در این نشست علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، عمار حکیم رییس جریان حکمت ملی عراق، محمد حسین محقق معاون رییس اجرایی افغانستان، حجت‌الاسلام اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، ابراهیم محمد دیلمی عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن، طاهر المصری نخست وزیر اسبق اردن و.... به ایراد سخن می‌پردازند. همچنین رونمایی از کتاب، تجلیل از شخصیت‌های برجسته تقریبی، ارائه گزارش کمیسیون‌ها و قرائت بیانیه پایانی از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

در ابتدای نشست آیت‌الله اراکی دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی با اشاره به برکات این نشست بزرگ گفت: همه ساله پیشنهاداتی در کنفرانس وحدت ارائه می‌شود که برخی از این پیشنهادات از جمله تشکیل اتحادیه‌های علمای مقاومت، بانوان تقریبی، ورزشکاران، جوانان، فرهنگیان و... تشکیل شده که همه این‌ها از نتایج کنفرانس‌های سال‌های گذشته است.

وی از راه‌اندازی رسانه تقریبی برای ترویج وحدت مذاهب اسلامی در آینده خبر داد.

در ادامه محمد‌حسین محقق معاون اجرایی رییس جمهور افغانستان طی سخنانی با اشاره به دعوت خداوند از امت اسلام برای وحدت گفت: خداوند ما را دعوت کرده تا به ریسمان الهی چنگ بزنیم و حول محور وحدت باشیم. همچنین در احادیث مختلف وحدتی امری ضروری برای حیات جهان اسلام بیان شده است.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام برای سلطه بر کشور‌های اسلامی و دست‌یابی به منابع و ثروت‌های آنان به دنبال ایجاد تفرقه بینکشور‌های اسلامی هستند و مسلمانان را به جان هم می‌اندازند که در این راستا سیاست کهنه استعمار یعنی تفرقه بی‌انداز و حکومت کن مهم‌ترین ابزار دشمنان است.

محقق ترویج تکفیر را بزرگترین ابزار دشمن برشمرد و گفت: دشمنان اسلام با تربیت انسان‌های تند‌رو آنها را به جان مسلمانان انداخته و در کشور‌های اسلامی شاهد کشتار افراد بی‌گناه هستیم. همین اخیرا در کشور افغانستان در ۳۵ فقره انفجار در مساجد ۲ هزار ۵۰۰ نمازگذار شهید و زخمی شده‌اند.

این اندشمند افغانستانی ادامه داد: در انفجار روز میلاد پیامبر(ص) در بین علمای کشور افغانستان در هتل اورانوس ۱۴۰ نفر از علمای افغانستان شهید و زخمی شدند که اغلب آنها از علمای اهل سنت حنفی بودند. اینها کشتار مسلمانان را از شیعیان آغاز کردند و امروز اهل سنت هم قربانی تکفیر است.

وی از ضرورت بیداری در برابر تکفیر خبر داد و گفت: باید کنفرانس وحدت در برابر تکفیر بیداری ایجاد کند تا مسلمانان در برابر تبلیغات دشمن روشن شوند.

محقق درپایان قدس را محور امت اسلام دانست و گفت: قدس مسئله مهمی است و نباید از تفکر اسلام دور شود و باید در راه آزادی آن تلاش کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول