اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از اجتماع عظیم بسیجیان سبزوار

فرهنگ و تفکر بسیجی از مرزهای ایران اسلامی عبور کرده است

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان شمالی گفت: دشمن به‌دلیل وجود فرهنگ و تفکر بسیجی در حل معادلات منطقه کاری از پیش نمی‌برد چرا که تفکر بسیجی از مرزهای ایران اسلامی عبور کرده و به‌کشورهای اسلامی منطقه رسیده است.

فرهنگ و تفکر بسیجی از مرزهای ایران اسلامی عبور کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، سرهنگ محمدرضا شجاع امروز در اجتماع عظیم بسیجیان شهرستان سبزوار به‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین با اشاره به‌وضعیت انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر، گفت: بسیج از آیات نورانی انقلاب و معجزه نظام جمهوری اسلامی است که با شاهکار تفکر و ذهن الهی حضرت امام خمینی (ره) در سال 1358 در آغازین روزهای انقلاب پایه‌گذاری شد.

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان شمالی افزود: تفکر الهی حضرت امام خمینی(ره) برگرفته از قرآن کریم و معنویت الهی بود و سازمان بزرگ بسیج شکل گرفت و در آغازین روزهای تشکیل بسیج درک درستی از سازماندهی نداشتیم اما در مقاطع حساس کشور نیاز بیشتری به‌فعالیت بسیج داشته‌ایم.

وی ادامه داد: بسیج در عرصه‌های مختلف امتحان خود را به‌خوبی پس داده است و در عرصه‌های امنیت و دفاعی خوش درخشید.

شجاع با بیان اینکه بسیج قدرت ملت ایران اسلامی را به‌رخ جهانیان کشیده است، بیان کرد: بسیجیان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه از مرزهای ایران اسلامی دفاع کردند.

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین دیار سربداران طی 40 سال اخیر نشان داده که پای نظام و انقلاب اسلامی مانده چراکه در تاریخ دیار بیهق 17 بار مورد هجوم حکومت های مختلف قرار گرفته اما مردم این سرزمین در مقابل هجوم مغولان ایستادگی کردند.

وی تاکید کرد: شهرستان سبزوار طی دوران هشت سال دفاع مقدس سردارانی نامداری همانند شهید فرومندی، شهید شجیعی، شهید کلاته سیفری و شهید پروانه را به‌دامان انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

شجاع با بیان اینکه انقلاب اسلامی تمام‌نشدنی است چون‌که بسیج تمام نشدنی است و ارزش‌های بسیج ریشه تنومندی در فرهنگ عاشورا امام حسین(ع) دارد، گفت: بسیج تربیت یافته فرهنگ عاشورا است و ملت ایران اسلامی از فرهنگ عاشورا آموخته‌اند که بیعت خود با ولایت‌فقیه ناگسستنی است.

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان شمالی افزود: بسیج متعلق به‌جناح سیاسی خاصی نیست بلکه بسیج لشکر مخلص خدا برای مقابله با دشمنان نظام جمهوری اسلامی است و امروز تفکر و فرهنگ بسیجی گزینه تهاجم و تجاوز را از دشمنان گرفته و پس از انقلاب اسلامی همه آرزوی‌های دشمن برای براندازی نظام مدفون شده است.

وی بیان کرد: دشمن به‌دلیل وجود فرهنگ و تفکر بسیجی در حل معادلات منطقه کاری از پیش نمی‌برد چرا که تفکر بسیجی از مرزهای ایران اسلامی عبور کرده و به‌کشورهای اسلامی منطقه رسیده است.

شجاع تصریح کرد: گروه‌های مقاومت اسلامی همانند حشد الشعبی، دفاع وطنی سوریه، انصارالله، حماس و حزب‌الله با بهره‌گیری از الگوی بسیج در سطح منطقه تشکیل شده و گفتمان مقاومت اسلامی در سطح منطقه تعیین‌کننده است.

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان شمالی بیان کرد: هر زمانی که گزینه قدرتمند بسیج را در تمامی عرصه‌ها به‌نشان می‌دهیم، دشمنان ما از ترس و هراس نسبت به‌مواضع خود عقب‌نشینی می‌کند و خوشبختانه تفکر و فرهنگ بسیج در سراسر جهان وجود دارد.

وی تصریح کرد: امروزه با بهره‌گیری از فرهنگ بسیج دست برتر را در تمامی عرصه‌ها داریم و به‌عنوان قدرت عظیم امت اسلامی در سطح منطقه تبدیل شده‌ایم.

شجاع با اشاره به‌اقتدار و شکست‌ناپذیری ملت ایران در سطح جهان، تاکید کرد: گفتمان بسیج براساس شاخصه‌های مقاومت و ایستادگی الگوبرداری و نسخه‌های کشورهای اسلامی منطقه شده و با این تقکر عرصه‌های زمینی و هواپیمایی را از دشمنان گرفته‌ایم.

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان شمالی با بیان اینکه امروزه دشمن جنگ اقتصادی تمام عیار به‌راه انداخته است، افزود: دشمنان طی چند سال اخیر با افزایش تحریم‌ها به‌دنبال ضربه‌زدن به‌اصل نظام است ولی بسیج در عرصه جهاد اقتصادی در حول محوریت وحدت در کنار دولت قرار دارد.

وی بیان کرد: در جنگ اقتصادی با فرامین و منویات مقام معظم رهبری باید حرکت کنیم و بالاترین روش مبارزه با دشمن خدمت به‌مردم محروم است بنابراین بسیج باید پرچم‌دار خدمت به‌محرومان جامعه باشد.

شجاع تاکید کرد: دشمن مخالف جدی توسعه‌یافتگی و محرومیت‌زدایی کشور ما هستند و برای مقابله با توطئه‌ها و رفع محرومیت هسته‌های جهادی در روستاها، حاشیه شهرها و تمامی پایگاه‌ها ضروری است.

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان شمالی یادآور شد: مسؤولان دستگاه دیپلماسی کشور در میز مذاکره با دشمن باید از گفتمان جهادی و بسیجی الگوبرداری کنند و متاسفانه برخی در داخل کشور نسخه سازش با دشمن می‌پیچند.

بسیج با صلابت و پیروزی از توطئه‌ها و فتنه‌ها عبور کرده است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار نیز در این مراسم با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به‌دستور امام خمینی (ره)، گفت: با نگاهی اجمالی به‌دستاوردهای عظیم بسیج در سطح کشور و منطقه امروز بیشتر از گذشته به‌بصیرت و هوشمندی امام راحل(ره) در تشکیل بسیج مستضعفین پی می‌بریم.

امین‌الله مظلوم افزود: امام خمینی(ره) در 40 سال گذشته اعلام کرده بودند که اگر بر کشوری ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شود، آن کشور از چشم طمع جهان‌خواران دور می‌ماند.

وی ادامه داد: امروز اگر به تحولات ایران اسلامی و منطقه نگاهی داشته باشیم، به‌ بصیرت و هوشمندی امام خمینی (ره) در تشکیل بسیج مستضعفین می‌رسیم و انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و اسلام در سطح تمامی توطئه‌های استکبار جهانی را خنثی کرده و با صلابت و پیروزی از توطئه‌ها و فتنه‌ها عبور کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار بیان کرد: خوشبختانه تفکر بسیجی جهانی شده و شاخه‌های جهانی بسیج در کشورهای اسلامی تشکیل شده است.

مظلوم تصریح کرد: طی هفته گذشته گروهی کوچکی به‌نام حماس ارتش رژیم صهیونیستی را پس از دو روز مجبور به‌عقب‌نشینی و پذیرش آتش بس کرد و حماس نشان داده که دوران بزن در روز گذشته است.

وی ادامه داد: گروه‌های حماس و حزب الله از گذشته وجود داشته ولی آنها تفکر بسیجی را نداشتند و این تفکر بسیجی سبب شده، ارتش رژیم صیونیستی از حالت تهاجمی به‌حالت تدافعی رسیده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار تصریح کرد: امروزه بر این باور و اعتقاد رسیده‌ایم که تنها راه‌حل گذر از بحران‌ها و مشکلات اقتصادی کشور رجوع به‌تفکر و حاکمیت بسیج در جبهه اقتصادی است.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول