اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

همزمان با تنش بین روسیه -اوکراین هواپیمای جاسوسی آمریکا وارد منطقه شد

همزمان با درگیری جدید روسیه و اوکراین در آب‌های منطقه‌ای روسیه، یک فروند هواپیمای بوئینگ جاسوسی آمریکا وارد دریای سیاه شد.

همزمان با تنش بین روسیه -اوکراین هواپیمای جاسوسی آمریکا وارد منطقه شد

  به گزاش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال درگیری جدید بین روسیه و اوکراین، یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا روز دوشنبه وارد دریای سیاه شد.

وبگاه «رااوییشن» بعد از ظهر دوشنبه به نقل از وبگاه ارتش اوکراین نوشت: یک فروند بوئینگ تجسسی  «آر. سی 135وی» روز یکشنبه پایگاه دریایی آمریکا درخلیج سودا (در یونان) را ساعت  5.50 بامداد به وقت گرینویچ ترک کرد و عازم شرق شد.

این هواپیما در ساعت 6.30 بامداد همان روزبه وقت گرینویچ در قلمروی هوایی بلغارستان و در حالی که به سمت شبه جزیره کریمه در حال پرواز بود، رصد شد.

 سه کشتی نیروی دریایی اوکراین روز یکشنبه  با عبور از مرز دریایی روسیه وارد آب‌های منطقه‌ای روسیه شدند و بدون توجه به هشدارهای نیروهای امنیتی به مسیر خود ادامه دادند. نیروهای روس  برای متوقف کردن این کشتی‌ها  مجبور به استفاده  از سلاح شدند که در جریان آن سه  اوکراینی اندکی زخمی می‌شوند.

نیروهای امنیتی روسیه در ادامه این سه کشتی را تا بندر «کرچ» در کریمه هدایت کرده و آن‌ها را توقیف‌ می‌کنند و این سه نظامی اوکراینی نیز تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرند.

وزارت خارجه روسیه این اقدام نیروی دریایی اوکراین را از پیش‌طراحی‌شده و اقدامی تحریک آمیز توصیف کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول