اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

چند خبر از جشنواره فیلم مقاومت

از حضور مستندساز ضدصهیونیستی تا پخش زنده مراسم افتتاحیه

پانزدهمین جشنواره فیلم‌ مقاومت امشب در حال شروع خود را آغاز می‌کند که قرار است مراسم افتتاحیه به صورت مستقیم از شبکه نمایش سیما پخش شود.

از حضور مستندساز ضدصهیونیستی تا پخش زنده مراسم افتتاحیه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جشنواره مقاومت، «دن کوهن» مستندساز و روزنامه‌نگار، در آستانه سفرش به ایران برای شرکت در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از سوی سفارت رژیم صهیونیستی در آمریکا مورد اهانت و تهدید قرار گرفت.

در سفارت رژیم صهیونیستی در آمریکا خطاب به وی گفته شد: «اه. تو باعث رسوایی همه آمریکایی‌ها و یهودی‌ها هستی! انگار که اختلال حواست (یا دوگانگی اعتقادی) باعث ریتوییت شدنت توسط بنیانگذار انتفاضه الکترونیک شده، نه؟»

این مستندساز آمریکایی پیش از پیوستن به شبکه تلویزیونی RT، همکاری گسترده‌ای با بسیاری از رسانه‌های تلویزیونی و اینترنتی در مورد فلسطین داشته است.  وی با مستند «کشتن غزه» فیلمی جنجالی که او به همراه مکس بلومنتال ساخته است در این دوره جشنواره مقاومت حضور دارد. با وجود آنکه کوهن و بلومنتال هر دو یهودی هستند؛ اما جشنواره فیلم‌های یهودی آتلانتا، اجازه شرکت این مستند در بخش مسابقه خود را به آنها نداد.

مستند «کشتن غزه»، روایت‌گر شرایط سخت زندگی اهالی غزه تحت محاصره صهیونیست هاست که در جریان حمله اسرائیل به غزه در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است.

معرفی داوران بخش «جلوه‌گاه نور» جشنواره بین‌المللی مقاومت

داوران بخش «جلوه‌گاه نور» پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت معرفی شدند.

اعضای هیات داوری این بخش به این ترتیب است:

  • حمید بهمنی
  • سیدناصر هاشم زاده
  • سیداحمد میرعلایی
  • هاشم میرزاخانی
  • حبیب الله والی نژاد

در این بخش ۱۴ فیلم سینمایی و کوتاه و مستند رقابت می‌کنند.

داوران فیلم‌های کوتاه و مستند بخش «روایت‌نو» جشنواره مقاومت

داوران فیلم‌های کوتاه و مستند بخش روایت نو جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت معرفی شدند.

هیات داوری فیلم‌های کوتاه و مستند بخش «روایت‌نو» این رویداد سینمایی به این ترتیب معرفی شدند:

  • جواد اردکانی
  • علی روئین تن
  • جواد رمضان نژاد
  • اصغر بختیاری
  • حبیب الله بهمنی

در این بخش ۱۱ اثر کوتاه و مستند با یکدیگر رقابت خواهند داشت.

شخصیت‌های فرهنگی و سینمایی منطقه وارد تهران شدند

صبح امروز شخصیت‌های فرهنگی و سینمایی کشورهای منطقه برای شرکت در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت وارد تهران شدند.

مراد شاهین رئیس سازمان سینمایی سوریه، علی ظاهر رئیس مؤسسه الرسالات لبنان، ابراهیم فرحات رئیس شبکه تلویزیونی المنار و چند کارگردان سیِما برای شرکت در این رویداد سینمایی وارد تهران شدند.

علاوه بر این چهره‌ها، ده‌ها فیلمساز و سینماگر مستقل و آزاده جهان از امروز وارد تهران می‌شوند. از عصر امروز هم سینماگرانی از کشورهای: ونزوئلا، آمریکا، شیلی، تانزانیا، بنگلادش، آرژانتین، سوریه، روسیه، عراق، یمن، بحرین عربستان، لبنان، فرانسه، اسپانیا، هند، اروگوئه، و ... در جشنواره  حضور پیدا می‌کنند. هشت نفر از این مهمانان خارجی داور جشنواره در بخش مسابقه بین‌الملل هستند.

برگزاری سه کنفرانس خبری با میهمانان خارجی و دو نشست نقد و بررسی فیلم‌ها با حضور کارگردانان و عوامل فیلم‌های خارجی در کنار نشست‌های گفتگو با اهالی رسانه‌ها و شرکت در برنامه‌های تلویزیونی و ... از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مهمانان خارجی جشنواره فیلم مقاومت است.

پخش زنده مراسم «افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت» از شبکه نمایش

مراسم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از شبکه نمایش سیما پخش می‌شود.

پانزدهمین جشنواره بین‌الملی فیلم «مقاومت» که امروز دوشنبه ۵ آذر همزمان با هفته بسیج، در تالار وحدت برگزار خواهد شد، ساعت ۱۸ به صورت زنده از این شبکه پخش می‌شود.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان‌های مختلف کشور همزمان با هفته گرامیداشت بسیج از ۵ تا ۹ آذر به دبیری محمد خزاعی در تهران و اصفهان برگزار می‌شود.

نشست‌های «نشانه شناسی سینمای مقاومت» برگزار می‌شود

همزمان با برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، سلسله نشست‌های «نشانه شناسی در سینمای مقاومت» از روز سه شنبه ۶ آذر تا روز جمعه ۹ آذر برگزار می‌شود.

این نشست‌ها در ادامه نمایش فیلم‌های سینمایی با مدیریت محمود گبرلو از منتقدان و کارشناسان سینما در مجموعه سینمایی فلسطین پیش‌بینی شده است.

نشست‌های «نشانه شناسی سینمای مقاومت» با حضور عوامل فیلم و صاحب نظران طراحی شده و به تحلیل و ارزیابی مفاهیم و لایه‌های درونی فیلم‌های سینمایی جشنواره می‌پردازد.

این نشست‌ها که پس از پایان فیلم برگزار می‌شود به واکاوی نظر و دیدگاه فیلم و فیلمساز و نسبت درک پیام فیلم با تماشاگر و مخاطب جستجوگر  درک نشانه در درک مفاهیم سینمای می‌پردازد.

بحث فرم و محتوا از مباحث جدی و زیربنایی تاریخ سینما بوده اما برای اولین بار این نشست‌ها در جشنواره مقاومت بدور از اطلاعات خبری یک فیلم با تمرکز و نگاه ویژه‌تر به  نشانه‌های محتوایی و اضلاع فکری و درونی یک فیلم توجه می کند.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان‌های مختلف کشور همزمان با هفته گرامیداشت بسیج از امروز تا ۹ آذر به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول