اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امداد رسانی به مناطق زلزله زده ادامه دارد

تازه‌ترین جزئیات زلزله 6.4 ریشتری کرمانشاه/ مصدومیت 771 نفر

با پایان ارزیابی 150 روستا و بررسی شرایط میدانی، زلزله 6.4 ریشتری شب گذشته کرمانشاه تاکنون تلفات جانی و تخریب کامل نداشته است.

تازه‌ترین جزئیات زلزله 6.4 ریشتری کرمانشاه/ مصدومیت  771 نفر

08:01 | شمار مصدومان زلزله کرمانشاه به 646نفر افزایش یافت

محمودرضا مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: تعداد مصدومان زلزله شب گذشته استان کرمانشاه تا ساعت 6 صبح به 646 نفر رسیده که 32 مورد از مصدومان به مراکز درمانی استان اعزام شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در خصوص آمار دقیق مصدومان و اعزامی‌ها به مراکز درمانی گفت: تاکنون 290 نفر در سرپل‌ذهاب مصدوم شدند که 12 مورد اعزامی داشتیم، و به همین ترتیب 170 نفر مصدوم در گیلان‌غرب بود که 12 مورد اعزام به کرمانشاه داشتیم، در روانسر 12 نفر مصدوم و 2 نفر اعزامی، 109 نفر در قصرشیرین مصدوم شدند که 5 نفر اعزام داشتیم،  6 نفر مصدوم در دالاهو اعلام شده که یک مورد اعزام شد، 57 نفر در اسلام‌آباد غرب مصدوم شدند که 2 مورد اعزام داشتیم و در نهایت ثلاث‌باباجانی پنج مراجعه به عنوان مصدوم گزارش شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون خبری مبنی بر فوتی گزارش نشده است، ادامه داد: بیشتر مراجعه کنندگان به علت هراس و و گریز از زمین‌لرزه دچار آسیب شده بودند که 610 مورد به صورت سرپایی مداوا و ترخیص و 34 نفر بستری هستند.

مرادی افزود: 44 دستگاه آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس و 10 دستگاه خودرو در منطقه مشغول ارائه خدمت هستند.

09:33 | زلزله کرمانشاه تخریب کامل و تلفات جانی نداشته است/ مصدومیت 715 نفر

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی، آمار مصدومان زلزله تا ساعت هشت صبح امروز 716 نفر بوده که اکثرا به صورت سرپایی مداوا شده و 37 مورد از آن به مراکز درمانی استان اعزام شده‌اند.

بعد از زلزله 6.4 ریشتری حرکتی مجدد روی گسل‌ها اتفاق افتاده که پس‌لرزه‌های بسیاری را به دنبال داشته است به طوری که از ساعت یک بامداد تاکنون 10 پس‌لرزه بزرگ‌تر از 3.5 ریشتر مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را لرزانده است که بزرگ‌ترین آن‌ها 5.2 ریشتر قدرت داشته است.

به محض وقوع زلزله جلسه ستاد بحران با حضور دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شد؛ مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شدند و 32 تیم ارزیاب خود را به مناطق زلزله‌زده رساندند که با پایان ارزیابی 150 روستا، گزارشی مبنی بر عدم تخریب کامل و عدم تلفات جانی مخابره شد.

امدادرسانی از ساعات اولیه وقوع زلزله شب گذشته آغاز شده و بنابر اعلام هلال احمر بسته‌های امدادی و تغذیه 72 ساعته و یک‌ماهه در مسیر ارسال به مناطق زلزله‌زده است.

مسئله کدری آب مناطق زلزله‌زده (سرپل‌ذهاب، ریجاب، کرندغرب و گیلان‌غرب) در حال رفع است و به گفته تخت‌شاهی، مدیرعامل شرکت توزیع آب و فاضلاب استان کرمانشاه در صورت کاهش پس‌لرزه‌ها، طی 48 ساعت آینده کدورت آب این شهرها به وضعیت مطلوب خواهد رسید.

همزمان کامیون‌های حامل آب بسته‌بندی شده از استان‌های معین وارد شهر سرپل‌ذهاب شده است.

10:19| واحدهای بازسازی شده در زلزله شب گذشته آسیب جدی ندیده‌اند

استاندار کرمانشاه با اشاره به مقاومت مطلوب واحدهای مسکونی شهری و روستایی در حال ساخت و ساخته شده توسط بنیاد مسکن، در زلزله شب گذشته بیان کرد: این واحدها آسیب جدی ندیدند.

بازوند با بیان اینکه دولت و مدیریت بحران، تعطیلی ندارند، افزود: مدیران باید در روزهای تعطیل نیز آمادگی لازم را برای مقابله با شرایط خاص و حوادث غیرمترقبه داشته باشند که با داشتن این آمادگی هم‌اکنون با عدم مشکل در زمینه آب، برق و مخابرات مناطق زلزله‌زده مشاهده می‌شود.

آنگونه که استاندار کرمانشاه می‌گوید، مشکلاتی به صورت موردی در تأمین آب شرب روستایی وجود دارد که با اعزام 20 دستگاه تانکر آب، عملیات آبرسانی در حال انجام است.

10:25| کرمانشاه 152 بار لرزیده است/ 4 هزار بسته غذایی به منطقه ارسال شد

فرهاد فروزی مسؤول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه در این باره گفت: اگرچه  محل گسل زلزله شب گذشته کمی با گسل زمین‌لرزه بزرگ آبان سال گذشته فاصله دارد، اما در همان زون گسلی خردشده قرار گرفته و پس‌لرزه همان زلزله محسوب می‌شود. 

وی ادامه داد: از شب گذشته تا ساعت هشت صبح امروز 152 زمین لرزه داشته‌ایم که از این تعداد دو مورد بالای پنج ریشتر، هفت مورد بین چهار تا پنج ریشتر و 37 مورد بین سه تا چهار ریشتر بوده است. 

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز از بارگیری و ارسال چهار هزار بسته غذایی 72 ساعته و یک ماهه شرایط اضطراری عمومی به مناطق زلزله زده غرب کرمانشاه خبر داد.

11:26| حضور 9 تیم اورژانس اجتماعی بهزیستی در بین زلزله‌زدگان

 امید قادری پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران بهزیستی که با حضور معاونان و دیگر مسؤولان این اداره‌کل برگزار شد از حضور 9 تیم اورژانس اجتماعی بهزیستی در بین زلزله زدگان خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: همچنین چهار تیم تخصصی متشکل از کارشناسان معاونت‌های اداره‌کل بهزیستی استان برای بررسی مشکلات به این مناطق اعزام شدند.

به گفته قادری، از حوزه معاونت توانبخشی، کارشناسان برای شناسایی معلولان احتمالی جدید، از حوزه اجتماعی برای بررسی وضعیت خدمات دهی نیروهای اورژانس اجتماعی و آسیب های احتمالی در این مناطق حضور دارند.

این مسؤول از بررسی وضعیت مسکن‌های آسیب دیده احتمالی مددجویان تحت پوشش و وضعیت اشتغال آنها توسط کارشناسان معاونت اشتغال، مسکن بهزیستی استان خبر داد.

11:44| مصدومان زلزله کرمانشاه به 771 نفر افزایش یافت/ اعلام آمار مراجعان به بیمارستان‌های کرمانشاه

محمودرضا مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: تعداد مصدومان زلزله شب گذشته استان کرمانشاه تا ساعت 10 صبح به 771 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: 37 نفر از این تعداد برای مراقبت‌های بیشتر به مرکز استان اعزام شده بودند که پس از درمان و ترخیص پنج نفر از آنان، هم اکنون 32 نفر در این مراکز بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: کماکان تمامی مراکز بهداشتی و درمانی استان در حالت آماده‌باش قرار دارند و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی با اشاره به آمار مراجعان به بیمارستان‌های مرکز استان، ادامه داد: بیمارستان‌های فارابی سه نفر، معتضدی 2 نفر، امام خمینی (ره) یک نفر، آیت‌الله طالقانی 23 نفر، امام رضا (ع) 15 نفر، شهدا 35 نفر، امام حسین (ع) چهار نفر، حضرت معصومه (س) 13 نفر و سجاد 2 نفر را تاکنون پذیرش کرده‌اند.

13:38|هیچ مشکلی در تأمین نان مناطق زلزله‌زده وجود ندارد 

مظفر رحیمی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور گفت: از ساعات اولیه وقوع زلزله 6.4 ریشتری شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه در ساعت 20:07 روز یکشنبه مورخ  پنج آذرماه سال جاری در هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداران شهرستان‌های زلزله‌زده به عنوان رئیس کارگروه شورای گندم، آرد و نان در شهرستان، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرفت و آرد مورد نیاز تمامی واحدهای خبازی این شهرستان‌ها تأمین و با تایید فرمانداران و اتحادیه خبازان توزیع می‌شود. 

وی با اشاره به این موضوع که هنوز آماری از تخریب واحدهای خبازی مناطق زلزله‌زده اعلام نشده است، افزود: در سه شهرستان سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب تعداد 105 واحد خبازی یارانه‌ای‌پز شهری و 62 واحد یارانه‌ای‌پز روستایی و 38 واحد آزادپز مشغول فعالیت هستند.

رحیمی تعداد کارخانه‌های آرد استان را 16 واحد اعلام و بیان کرد: از این تعداد کارخانه آرد، یک کارخانه در اثر زلزله سال گذشته سرپل‌ذهاب به‌طور کامل تخریب شد و هم اکنون 15 کارخانه وظیفه تامین آرد مورد نیاز استان را برعهده دارند.

14:23|مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه از مناطق زلزله‌زده بازدید کرد

حجت‌الاسـلام شمس‌اله جلیلیان، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز از مناطق زلزله‌زده غرب استان کرمانشاه بازدید کرد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بازدید از بیمارستان و سرکشی به حادثه‌دیدگان زلزله 6.4 ریشتری شب گذشته به حضور گردان‌های بیت‌المقدس و امام حسین (ع) سپاه برای امدادرسانی اشاره کرد و گفت: بسیجیان در منطقه حضور دارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول