اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جلسات کمیسیون‌های مجلس/

بررسی مشکلات کارگران اهواز و نیشکر خوزستان در کمیسیون‌های اجتماعی و اصل 90 مجلس

کمیسیون اجتماعی و اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در هفته جاری و بویژه روز سه شنبه میزبان مقامات دولتی برای بررسی مسائل و مشکلات کارگران اهواز و نیشکر خوزستان هستند.

بررسی مشکلات کارگران اهواز و نیشکر خوزستان در کمیسیون‌های اجتماعی و اصل 90 مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در روزهای دوشنبه (۵ آذر) لغایت چهارشنبه (۷آذر) جلسه دارند.

نشست‌های کمیسیون تخصصی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود که اکثر کمیسیون‌ها در ۶ آذرماه میزبان مقامات دولتی، مدیران ارشد دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف موضوعات مهم کشور بوده و به همین منظور  خبرگزاری فارس برنامه‌های این کمیسیون‌ها را به صورت اجمالی بررسی کرده است اما مخاطبان می‌توانند جزئیات دستورکارهای این کمیسیون‌ها را از    مشاهده کنند. 

بر همین اساس عصر سه‌شنبه ۶ آذرماه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش جلسه‌ای را برگزار و وی باید به سؤالات نمایندگان مجلس و اعضای این کمیسیون پاسخ دهد. 

عصر سه‌شنبه در کمیسیون اجتماعی هم به منظور بررسی لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این کمیسیون حاضر و توضیحاتی را به نمایندگان مردم ارائه خواهد کرد.

همچنین از مهمترین دستور کارهای این کمیسیون می‌توان به بررسی مسائل و مشکلات کارگران اهواز اشاره کرد. 

کمیسیون اصل 90 قانون اساسی هم در عصر سه‌شنبه نشستی را با مسئولین وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان خصوصی‌سازی، بانک کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی، شکات پرونده مزایده شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون خوزستان جلسه‌ای را برگزار خواهد. 

کمیسیون اقتصادی مجلس هم در عصر سه‌شنبه جلسه‌ای را به منظور رأی‌گیری نهایی در ارتباط با لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) دارد.

سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین عصر سه‌شنبه با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گزارشی را از اقدامات یکساله این سازمان به نمایندگان ملت ارائه خواهد کرد. 

از دستور کارهای بعدی کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌توان به بررسی ایرادات شورای نگهبان در رابطه با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم اشاره کرد. 

وزیر نیرو هم در جلسه عصر سه‌شنبه کمیسیون انرژی به منظور پاسخ به سؤالات اعضای این کمیسیون حاضر خواهد شد. 

مهمترین دستورکار جلسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه رسیدگی به بودجه شرکت‌های ملی نفت، گاز و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است.

جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی برگزار خواهد شد که محمد شریعتمداری برنامه‌ها و چالش‌های پیش‌روی وزارتخانه خود را برای اعضای این کمیسیون تشریح خواهد کرد. 

کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس هم در جلسه عصر سه‌شنبه نشستی را به منظور بررسی پیش‌نویس اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد کرد. 

کمیسیون صنایع و معادن مجلس در عصر روز سه‌شنبه میزبان محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور پاسخگویی به سؤالات اعضای این کمیسیون خواهد بود. 

اعضای کمیسیون انرژی مجلس در عصر سه‌شنبه با حضور در وزارت راه و شهرسازی، موضوعات مربوط به مسکن مهر کشور را بررسی خواهند کرد که در این جلسه محمد اسلامی دستورات لازم را پس از استماع نظرات نمایندگان ملت خواهد داد. 

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در عصر سه‌شنبه با حضور کمیسیون اجتماعی گزارشی را از برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین و آخرین وضعیت آسیب‌های اجتماعی به خانه ملت خواهد داد. 

کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس عصر سه‌شنبه جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد که در این جلسه طرح ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بررسی خواهد شد. 

در کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در عصر سه‌شنبه جلسه‌ای را به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی با توجه به شرایط تحریم با حضور وزرای اقتصاد و دارایی و همچنین صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس گمرک، مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بازرسی کل کشور برگزار خواهد کرد. 

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی هم در عصر روز سه‌شنبه جلسه‌ای را با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی جلسه‌ای را برپا خواهد کرد که وی باید به سؤالات اعضای این کمیسیون پاسخ دهد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول