اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فارس از وضعیت آب‌‌وهوا گزارش می‌دهد

پیش‌بینی وقوع سیلاب در سه استان/ بارش برف و باران ادامه دارد

فردا در برخی مناطق استان‌های فارس، هرمزگان و کرمان رگبار و رعدوبرق، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود، مردم باید از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این استان‌ها خودداری کنند.

پیش‌بینی وقوع سیلاب در سه استان/ بارش برف و باران ادامه دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با ادامه فعالیت سامانه بارشی، امروز باران در اغلب نقاط غیر از نوار شرقی کشور ادامه دارد و شدت بارش‌ها در استان‌های واقع در جنوب غرب، جنوب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و غرب است.

روز دوشنبه به تدریج از مقدار بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته شده و بارش‌ها اغلب مناطق شرقی کشور را در برخواهد گرفت. 

روز دوشنبه بیشینه بارش‌ها در استان‌های واقع در جنوب، شرق و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود و این سامانه روز سه‌شنبه در شمال‌شرق فعال است و اواخر وقت سه‌شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. 

امروز در نقاط مرتفع و سردسیر شمال غرب، غرب، زاگرس مرکزی و شمالی و البرز مرکزی و غربی بارش‌ها به شکل برف است، همچنین فردا در البرز شرقی و شمال شرق و روز سه‌شنبه در شمال‌شرق بارش برف خواهیم داشت. 

امروز و فردا در جنوب‌غرب و جنوب کشور رگبار باران، رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها محتمل است.

روز آینده رگبار و رعدوبرق، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه ها‌ در ‌‌جنوب شرق فارس، هرمزگان و پاره‌ای مناطق کرمان پیش‌بینی می‌شود.

به هم‌وطنان در استان‌های فوق توصیه می‌شود که از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

‌مسافرانی که قصد تردد از جاده‌های کوهستانی برف‌گیر البرز و زاگرس را دارند به همرا داشتن وسایل و امکانات ایمنی و گرمایشی لازم  توصیه می‌شود.

در سه روز آینده خلیج فارس مواج است،  امروز و فردا به سبب وزش باد شدید، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش بینی می‌شود و ارتفاع موج به حدود یک و نیم تا دو متر خواهد رسید.

روز یکشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و روز دو شنبه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود‌، از این رو توصیه می‌شود در این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک به‌عمل آید و از به‌کارگیری قایق‌های تفریحی و سبک خودداری شود. 

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری همراه با بارش پراکنده، به تدریج کاهش ابر، در بعدازظهر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 

فردا بندر عباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی ۹۸-۹۷ (اول مهرماه ۹۷) تا روز ۲۶ ماه سال جاری ۴۳.۷ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۱.۳ میلی‌متر بوده است که بارش سال‌جاری ۲۸۵.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۴.۴ میلی‌متر بوده که بارش سال جاری تا این تاریخ ۷۹.۵ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته هشتم سال زراعی متعلق به منطقه یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد به میزان ۱۵۳ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه کشور، راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۵.۹درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه لاله‌زار در استان کرمان به میزان منفی ۵ درجه سلسیوس خواهد بود.

کاربران همچنین می‌توانند جزییات‌ بیشتری از خبرنامه هفتگی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول