اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش مسکو به استفاده تروریست‌ها از سلاح شیمیایی در حلب

وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه درباره استفاده تروریست‌ها از سلاح شیمیایی در «حلب» اعلام کرد که این حملات از منطقه‌ تحت کنترل «جبهه النصره» انجام گرفته است.

واکنش مسکو به استفاده تروریست‌ها از سلاح شیمیایی در حلب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت دفاع روسیه درباره حمله شیمیایی در حلب سوریه اظهارنظر کرد و گفته که این حمله از منطقه کاهش تنشی انجام شده که ترکیه ضامن اجرای تعهدات مبتنی بر عدم درگیری در آن بوده است.  

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شامگاه شنبه (دیشب) گزارش داد که تروریست‌ها در استان حلب اقدام به شلیک خمپاره‌های حاوی گاز سمی کلر به محله‌های «شارع النیل» و «الخالدیه» کرده‌اند.

طبق آخرین گزارش‌ها بر اثر حمله شیمیایی تروریست‌ها به حلب،۱۰۷ غیر نظامی بر اثر استنشاق این گاز مصدوم شده‌اند.

بنا بر گزارش رویترز، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حمله شامگاه دیشب به چند منطقه حلب، از منطقه‌ای انجام شده که کنترل آن در دست «جبهه النصره» است.

 او در بیانیه‌ای تاکید کرد که این حمله از منطقه کاهش تنش تحت مسئولیت ترکیه در حلب انجام شده است و به همین دلیل مسکو درصدد رایزنی با آنکارا است.

این مقام روس افزود: « اطلاعات اولیه ما، با نشانه‌هایی از قبیل مسمومیت در بین قربانیان تایید شده و نشان می‌دهد در حملات خمپاره‌ای به برخی مناطق حلب از گاز کلر استفاده شده است».

توافق مناطق «کاهش تنش» که میان روسیه، ایران و ترکیه مورد توافق قرار گرفته بود از  6 ماه می (16 اردیبهشت)  وارد فاز اجرایی شد. پیش‌نویس این پیش از آن درباره توافق ایجاد چهار منطقه «کاهش تنش» در سوریه توسط کشورهای ناظر بر مذاکرات «آستانه» امضا شده بود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول