اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحلیلگران صهیونیست اذعان کردند

هدف حماس از انتشار تصاویر کماندوها،اعلام پیروزی و تأکید بر نادانی اسرائیلی‌ها بود

تحلیلگران مختلف رژیم صهیونیستی اعلام کرد در عملیات کماندوهای این رژیم در غزه، حماس پیروز میدان بوده و این جنبش فلسطینی با انتشار تصاویر کماندوها می‌خواست این را بگوید که صهیونیست‌ها چقدر نادان هستند.

هدف حماس از انتشار تصاویر کماندوها،اعلام پیروزی و تأکید بر نادانی اسرائیلی‌ها بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس هفته گذشته تصاویری از نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی که قصد انجام عملیات در خانیونس را داشتند، منتشر کرد.

شاخه نظامی حماس عملیاتی را که به منظور شکست مأموریت این کماندوها انجام شد، «حد السیف» (لبه شمشیر) نامیده و از فلسطینی‌ها خواست هر اطلاعاتی درباره این تصاویر دارند، در اختیار القسام قرار دهند (جزئیات بیشتر).

رسانه‌ها و روزنامه‌های رژیم صهیونیستی به انتشار گزارش‌های خود درباره علمیات ناموفق این کماندوها ادامه می‌دهند تا جایی که ناامید گسترده‌ای را به همراه داشته و رژیم صهیونیستی انتشار تصاویر کماندوهایی که حماس آنها را منتشر کرده، ممنوع کرده است.

«عاموس هرئیل» تحلیلگر روزنامه «هاآرتص» در این زمینه نوشت، حماس با انتشار تصویر کماندوهای صهیونیست می‌خواست نحوه کشف عوامل پشت پرده ترور «محمود المبحوح» از فرماندهان عالی‌رتبه شاخه نظامی حماس در دبی و در سال 2010 را تکرار کند؛ آنچه در سال 2010 رخ داد امروز و در عصر اینترنت و سرعت وحشتناک انتشار اخبار تکرار شد.

المبحوح در هتلی در دبی و با تزریق آمپولی که منجر به فلج عضلانی و در نهایت فوت می‌شد، به دست عوامل سازمان موساد ترور شد.

هرئیل ادامه داد هدف اساسی حماس از انتشار تصاویر کماندوها به دست آوردن اطلاعات بیشتر از اسرائیلی‌ها بود گویا حماس می‌خواست آنها را به آنچه در دبی اتفاق افتاده بود، برگرداند زمانی که دوربین‌های مراقبتی هتلی که المبحوح در آن ترور شده بود هویت اشخاص پشت پرده این ترور را که از موساد بودند، آشکار کرد.

«یونی بن مناخیم» تحلیلگر صهیونیست در امور فلسطینی در این باره گفت: حماس و اسرائیل اکنون در یکی از انواع جنگ سایه قرار دارند که شامل به راه انداختن جنگ روانی علیه اسرائیل با هدف آشفته کردن آن و بر هم زدن امنیت شخصی نیروهای ویژه اسرائیل و کشف هویت‌های آنهاست تا در آینده دست به اقدامی در مناطق فلسطینی و خارج آن نزنند.

«بن مناخیم» ادامه داد حماس و رژیم صهیونیستی در یک جنگ امنیتی-اطلاعاتی قرار دارند اما انتشار این تصاویر آخر قصه نیست و حماس در آینده اطلاعات بیشتری منتشر خواهد کرد؛ حماس، نبرد را اینگونه اداره می‌کند تا پیام «پیروزی بر اطلاعات اسرائیل» را تقویت کند.

 این تحلیلگر صهیونیست سپس تصریح کرد: انتشار تصاویر نیروهای ویژه اسرائیل، ضرر راهبردی بزرگی برای عملیات امنیتی اسرائیل در داخل مناطق فلسطینی و خارج آن بود؛ با وجود آنکه این احتمال وجود دارد که اسرائیل از این درس‌ها عبرت بگیرد و خسارت‌های مذکور را جبران کند. هدف حماس از انتشار این تصاویر، اعلام شکست نیروهای ویژه و توضیح این موضوع بود که این اسرائیلی‌ها چقدر نادان هستند؛ حماس می‌خواست در محافل اسرائیلی و مراکز امنیتی آن ارعاب ایجاد کند، به نیروهای ویژه مذکور پیام بدهد که به آنها امان داده نخواهد شد و حماس به ضربه‌زدن به زیرساخت‌هایی که این نیروهای اسرائیلی را برای ورود به غزه کمک کرد، ادامه خواهد داد.

 «بن کاسپت» از تحلیلگران ارشد صهیونیست هم در این خصوص گفت، حماس و رژیم صهیونیستی در فضایی جدی از جنگ مغزها قرار دارند زیرا انتشار تصاویر کماندوهای صهیونیست برای این رژیم فاجعه بود. انتشار این تصاویر بدان معناست که درگیری به وجود آمده میان کماندوها و اعضای القسام در یازدهم نوامبر هنوز تمام نشده بلکه جنگ مغزها و دیجیتال میان حماس و تل‌آویو به اوج خود رسیده است.

 وی تأکید کرد این حادثه دلیل بر آن است که جنگ حماس و رژیم صهیونیستی ادامه دارد، حماس، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت و در منشور خود به نابودی آن فرا می‌خواند، تل‌آویو هم حماس را به رسمیت نمی‌شناسد و ارتباطی با آن ندارد.

بن‌کاسپت در پایان اعلام کرد کار گردان‌های القسام ضربه‌ای بزرگ به دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی بود و این رژیم باید به روشی جدید در کار میدانی خود متوسل شود و تغییری ریشه‌ای در شیوه کار اطلاعاتی خود انجام دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول