اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

رکود بر بازار مسکن سایه انداخت

کاهش 80 درصدی خرید و فروش مسکن در زنجان/ اجاره بهاء 20 درصد کاهش یافت

رئیس اتحادیه مشاورین املاک و خودرو زنجان از کاهش 80 درصدی خرید و فروش مسکن در زنجان خبر داد و گفت: این روزها جو روانی ناشی از نوسانات آرام شده و بر همین اساس رکود بر بازار مسکن حاکم شده است.

کاهش 80 درصدی خرید و فروش مسکن در زنجان/ اجاره بهاء 20 درصد کاهش یافت

سید ابوالفضل طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان درباره وضعیت خرید و فروش مسکن در زنجان اظهار کرد: اخیرا طی چند هفته گذشته خرید و فروش در زنجان بسیار کم شده است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک و خودرو زنجان با بیان اینکه این روزها بازار مسکن در حالت رکود به سر می‌برد، بیان کرد: شاید الان 70 یا 80 درصد خرید و فروش کمتر شده است.

وی جو روانی ایجاد شده در جامعه را در پی نوسانات ارزی در امر افزایش خرید و فروش موثر دانست و افزود: با توجه به اینکه همه چیز گران شده و دلار و طلا بالا می‌رفت مسکن نیز از آن تبعیت می‌کرد اما با توجه به کاهش قیمت دلار جو روانی آرام‌تر شده است و خرید و فروش نیز به شدت کاهش یافته است.

طاهری با اشاره به اینکه با وجود کاهش قیمت دلار قیمت مصالح ساختمانی کاهش نیافته است، تصریح کرد: قیمت مصالح همان قیمت قبلی است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک و خودرو زنجان با بیان اینکه فعلا یک مدت بازار وضعیت رکود را سپری خواهد کرد، گفـت: همین رکود موجب خواهد شد که ساخت و ساز کمتر شده و در آینده در یک برهه‌ای خود را نشان داده و دوباره قیمت مسکن افزایش پیدا کند.

وی همچنین درباره فعالیت دلالان در بازار نیز گفت: بازار وابسته به عرضه و تقاضاست پس اگر تقاضا زیاد باشد قیمت افزایش پیدا خواهد کرد و در حال حاضر با توجه به رکود حاکم دلالی نیز کمتر شده است و در این وضعیت کسی نمی‌تواند کاری انجام دهد.

طاهری با بیان اینکه تقاضای اضافی همواره موجب افزایش قیمت‌ها بوده است، افزود: در حال حاضر عرضه و تقاضا متعادل شده است و باهم تناسب دارد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک و خودرو زنجان همچنین درباره نرخ اجاره مسکن نیز اظهار کرد: چون این روزها فصل اجاره مسکن نیست قیمت‎‌ها در این بخش حدود 20 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه افزایش میزان اجاره آن چنان حبابی نبود، تصریح کرد: اجاره در مقایسه با سایر کالاها کمتر کاهش یافته بود.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول