اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کشته شدن ۴۷ عنصر مسلح «قسد» در حمله داعش به دیرالزور

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر» سوریه وابسته به معارضان از کشته شدن ۴۷ نفر از عناصر وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه»(قسد) در حمله داعش به دیرالزور خبر داد.

کشته شدن ۴۷ عنصر مسلح «قسد» در حمله داعش به دیرالزور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش روز شنبه به مواضع نیروهای مسلح تحت حمایت آمریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» یا همان «قسد» در دیرالزور واقع در سوریه حمله کردند.

«دیده‌بان حقوق بشر» سوریه نهادی غیردولتی که گفته می‌شود مقر آن در لندن است، خبر داد که در این حمله داعش، ۴۷ نفر از عناصر قسد کشته و چندین نفر زخمی شدند.

گروه مسلح موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» هم‌پیمان آمریکا است که شمال و شمال شرق سوریه را در کنترل خود دارد و نیروهای آمریکایی هم در مناطق تحت سیطره نیروهای کُرد دموکراتیک در شرق فرات مستقر هستند.

آمریکا بدون اجازه دولت سوریه با وارد کردن نیروهای نظامی خود به عنوان یک اقدام تجاوزکارانه چندین پایگاه نظامی برای حمایت از تروریست‌ها در شرق سوریه تاسیس کرده است.

آمریکا و چند کشور همپیمان آن، از اوت 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، در خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین‌المللی علیه داعش تشکیل داده‌اند که با آن تاکنون صدها نفر از شهروندان سوری را در مناطق مختلف به خصوص دیرالزور به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده‌اند.

حملات ائتلاف به اصلاح ضد داعش به فرماندهی آمریکا به مناطق مسکونی در شهر «هجین» مقر اصلی داعش در ریف دیرالزور، در هفته‌های اخیر افزایش پیدا کرد.

جدید‌ترین حمله ائتلاف آمریکایی به مناطق مسکونی در دیرالزور، حمله روز شنبه (۲۴ نوامبر/۳ آذر) به شهر «هجین» است که در پی آن ۲۰ نفر دیگر از شهروندان سوری از جمله ۹ کودک و هشت زن سوری کشته شدند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول