اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراضات مردمی در بحرین همزمان با برگزاری انتخابات

همزمان با برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای شهر بحرین، برخی نقاط این کشور شاهد اعتراضات مردمی است.

اعتراضات مردمی در بحرین همزمان با برگزاری انتخابات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صبح امروز شنبه انتخابات پارلمانی و شورای شهر بحرین آغاز شد در حالیکه معارضان این کشور از جمله جمعیت ملی-اسلامی «الوفاق» این انتخابات را تحریم کرده‌اند.

برخی نقاط بحرین از جمله شهرک الدیر، جزیره ستره، النویدرات، کرانه، ابوصیبع، الشاخوره، کرزکان و معامیر شاهد برگزاری اعتراضات مردمی است.

طبق گزارش شبکه ۱۴ فوریه، مردم انقلابی دو شهرک ابوصیبع و الشاخوره با آتش زدن لاستیک‌های خودروها اعتراض خود به برگزاری «انتخابات صوری» را اعلام کردند.

ساکنان مناطق مذکور همچنان با امضا کردن طومار مردمی، مخالفت خود با برگزاری این انتخابات را اعلام و بر حق خود برای انتخاب «شورای موسسان» جهت تعیین سرنوشت خود تأکید کردند.

نیروهای امنیتی بحرین نیز با هدف ممانعت از هر گونه حرکت‌های مردمی در اعتراض به انتخابات، به شهرک المعامیر یورش بردند.

 

جمعی از ساکنان این شهر نیز به خیابان‌ها آمدند تا حمایت خود از امضای طومار مردمی و مخالفت با مشارکت در «انتخابات صوری» را اعلام کنند.

اهالی منطقه «کرانه» نیز در بیانیه‌ای بر تحریم انتخابات تأکید کرده و گفتند که با موضع علماء مبنی بر عدم یاری ظالم و حمایت از مظلومین و ستمدیدگان موافق بوده و تحریم این انتخابات صوری را اعلام می‌کنیم.

اهالی منطقه «بوری» نیز مخالفت خود با برگزاری آنچه «نمایش کُمدی انتخابات» خواندند، اعلام کرده و گفتند که به تهدیدات دولت نیز اعتنایی ندارند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول