اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: آمریکا با استفاده از داعش به دنبال سرنگونی دولت اسد در سوریه است

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد، آمریکا با استفاده از داعش به دنبال سرنگونی دولت اسد در سوریه است.

لاوروف: آمریکا با استفاده از داعش به دنبال سرنگونی دولت اسد در سوریه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (شنبه) گفته است، آمریکا با استفاده از گروه تروریستی داعش به دنبال سرنگون کردن دولت «بشار اسد» در سوریه است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، وزیر امورخارجه روسیه پس از دیدار با «آگوستو سانتوس سیلوا» همتای پرتغالی خود در لیسبون در کنفرانس مطبوعاتی مشترک تأکید کرد، گروه تروریستی داعش یکی از متحدان واشنگتن در اقدام برای تغییر رژیم سیاسی در سوریه است.

 

 

لاوروف ادامه داد: «وزارت خارجه آمریکا گفته است که داعش هنوز شکست نخورده و به منظور مقابله با این گروه، پیش‌شرط اصلی تغییر رژیم در سوریه است...ظن من به یقین تبدیل شده که آمریکایی‌ها به داعش به عنوان بهانه‌ای برای حضور نظامی در سوریه و تقریبا متحدی در مبارزه علیه رژیم سوریه نگاه می‌کنند».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: «در حال حاضر تغییر رژیم در سوریه وظیفه اصلی  برای واشنگتن است و نه شکست داعش در این کشور... آمریکا به طور مشخص یک دستور کار مخفی در سوریه دارد».

بنا به تأکید وزیر خارجه روسیه، در مناطق تحت کنترل دولت سوریه، داعش به معنای واقعی شکست خورده اما هنوز بخش‌هایی تحت مقاومت نیروهای این گروه تروریستی وجود دارد.

دیپلمات ارشد روسیه تصریح کرد: «اصلی ترین پایگاه نیروهای داعش درست در منطقه‌ای از سوریه قرار گرفته که تحت کنترل نیروهای آمریکا است».

لاوروف ادامه داد: «در «التنف» جاییکه آمریکا حضور دارد و حضورش نیز کاملا غیرقانونی است، منطقه‌ای ایجاد شده که تروریست‌ها آن را تحت کنترل خود گرفته و در درون این منطقه، اردوگاه «الرکبان» قرار گرفته است.»

وی افزود: «در این محدوده 55 کیلومتری، دهها هزار تروریست فعالیت دارند که آمریکا آنها را یک گروه افراد با جایگاه خدشه‌ناپذیر در نظر می‌گیرد که توجیهی برای ادامه حضور در خاک سوریه در اختیار آمریکایی‌ها قرار می‌دهند».

پرتغال به دنبال تقابل با روسیه بر سر پرونده اسکریپال نیست

«آگوستو سانتوس سیلوا» وزیر خارجه پرتغال نیز در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی گفت، لیسبون به هیچ عنوان نمی‌خواهد وارد تقابل با روسیه به دلیل پرونده مسمومیت «سرگئی اسکریپال» افسر سابق روس و دخترش در سالزبری انگلیس شود.

وی افزود: «پرتغال عضو اتحادیه اروپا و ناتو است و سیاست خارجی خود را دنبال می‌کند که مشخصه اصلی آن یک رویکرد متعادل است. ما تصمیم گرفتیم تا سفیر خود را در مسکو [همزمان با افزایش تنش‌ها میان اروپا و روسیه بر سر پرونده اسکریپال] خارج کند اما این اقدام برای تحقق اهداف خاصی صورت نگرفت».

وزیر خارجه پرتغال ادامه داد: «ما همواره این مسئله را در نظر داریم که روابط تاریخی با انگلیس داریم اما از سوی دیگر به دنبال تقابل با روسیه نیز نیستیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا سفیر خود را برای انجام مشورتهایی فرابخوانیم».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول