اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش 11 برابری صادرات زغال سنگ در تاجیکستان

طی 10 ماه سال جاری میلادی تاجیکستان بیش از 39.4 هزار تن زغال سنگ صادر کرده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 11 برابر بیشتر است.

افزایش 11 برابری صادرات زغال سنگ در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزارت صنایع و فن آوری‌های جدید تاجیکستان از افزایش قابل توجه صادرات زغال سنگ این کشور به خارج خبر داد.

بنابه این گزارش، در سال جاری میلادی تاجیکستان بیش از 39.4 هزار تن زغال سنگ به خارج صادر کرده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته تقریبا این حجم 35.8 هزار تن بیشتر می باشد.

بیش از 33 هزار تن از حجم کلی زغال سنگ صادر شده به کارخانه متالورژی تاجیکستان، بیش از 2 هزار تن به شرکت «تالکو رسورس» و شرکت ازبکی «بلو بل گلوبال وینتور» تعلق دارد.

در مجموع تاجیکستان در طول 10 ماه سال جاری یک میلیون و 551 هزار تن زغال سنگ تولید کرده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته به میزان 85 هزار تن بیشتر است.

بیش از 53 درصد از حجم کلی تولید زغال سنگ در این کشور مربوط به شرکت «معدن فان-یغناب»، 19.3 درصد شرکت «کارخانه متالورژی تاجیکستان»، 14.4 درصد شرکت «تالکو رسورس»، 5.3 درصد شرکت «زدی»، 3.2 درصد شرکت «انگیشت»، 4.7 درصد دیگر به سایر شرکت های مشغول در استخراج زغال سنگ در این کشور می‌باشد.

طی سال های اخیر تولید زغال سنگ در تاجیکستان سیر صعودی داشته است، از جمله استخراج این نوع مواد سوخت در سال 2014 میلادی 870 هزار تن، در سال 2015 بیش از یک میلیون تن، در سال 2016 میلادی بیش از 1.4 میلیون تن و در سال گذشته میلادی تا 1.7 میلیون تن رسیده است.

پیش از استقلال تاجیکستان حجم استخراج زغال سنگ این کشور تنها 309 هزار تن را تشکیل می داد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول