اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز عنوان کرد

ناتوانی دولت‌ها در اصلاح نظام بانکی/ بیکاری جوانان موجب شرمندگی است

امام‌جمعه شیراز با اشاره به ناتوانی دولت‌ها در اصلاح نظام بانکی گفت: بدون اصلاح نظام بانکی، جراحی اقتصاد کشور دشوار است.

ناتوانی دولت‌ها در اصلاح نظام بانکی/ بیکاری جوانان موجب شرمندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با تأکید مجدد و چندباره بر اصلاح نظام بانکی و جراحی اقتصادی، اظهار داشت: وظیفه مسؤولان مبارزه با فساد است و آنان اگر می‌خواهند در این فضا، مردم نفسی بکشند، باید در این مبارزه جدی باشند.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد گوشه‌ای از اصلاح نظام اقتصادی است، خاطرنشان کرد: بدون اصلاح نظام بانکی، جراحی اقتصاد کشور دشوار است اما امر محالی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه با نظام فعلی بانکی، اشتغال در کشور ایجاد نخواهد شد، بیان داشت: نظام بانکی‌ای که 300 هزار میلیارد تومان در دست سرمایه‌دارها می‌گذارد، انگیزه‌ای برای تولید ندارد که بخواهد اشتغال ایجاد کند.

امام‌جمعه شیراز به ناتوانی دولت‌ها در اصلاح نظام اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: همه می‌دانند که جراحی نظام بیمار اقتصادی سخت است اما دولت‌مردان باید بگویند چاره چیست و تنها به اظهارنظر نپردازند چراکه باید این تصمیمات مهم را مدیران بگیرند.

دژکام ادامه داد: تابه‌حال چند دولت آمده و رفته است و تنها می‌گویند جراحی اقتصادی و اصلاح نظام بانکی سخت است؛ خُب اینکه مشخص است جراحی سخت است، مانند کسی که رگ‌های قلبش گرفته و باید جراحی کند. آیا ما می‌توانیم به وی بگوییم جراحی عمل قلب باز سخت است و او را درمان نکنیم؟

وی با اشاره به لشکر عظیم بیکاران در کشور و با بیان اینکه مشکل اصلی جوانان عدم اشتغال است، گفت: واقعاً باعث شرمندگی است که خیل عظیم جوانان کشور را نمی‌توان به کار گرفت.

بند بگسل، باش آزاد ای پسر

امام‌جمعه شیراز در ادامه با اشاره به هفته بسیج و تأسیس سازمان بسیج مستضعفان در سال 58 به دستور امام خمینی (ره)، افزود: بسیج و بسیجی آن‌قدر ارزشمندند که امام می‌گوید «بنده دوست دارم با بسیجیان در قیامت محشور شوم».

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با برشمردن ویژگی بسیجیان اظهار داشت: مَرد بودن و آزادگی ویژگی بسیج است. بسیجی به چیزی غیر از خدا دلبستگی ندارد.

دژکام با خواندن این بیت از مثنوی مولوی که می‌سراید: «بند بگشا باش آزاد ای پسر/چند باشی بند سیم و بند زر»، ادامه داد: آن موقع که برخی دلار ردوبدل می‌کردند، بسیجی‌ها از مرزها دفاع می‌کردند.

وی با بیان اینکه بسیجی مطیع ولایت بوده و گوش به فرمان رهبر است، این بیت حافظ را در وصف آنان سرود: «به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید/که سالک بی‌خبر نبود ز راه و رسم منزل‌ها» و بیان داشت: بسیجی در هنگامی‌که بقیه نشسته و تز می‌دهند، اردوی جهادی راه انداخته و در روستاها کار می‌کند و منتظر نمی‌ماند تا کس دیگری بیاید و مشکلات را حل کند.

دنیا در نظر انسان باتقوا، کوچک است

امام‌جمعه شیراز در خطبه نخست نیز با برشمردن ویژگی‌های انسان باتقوا با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام، گفت: انسان باتقوا از خدا می‌ترسد، به دلیل لطف بی‌پایان خداوند به وی، از خدا حذر می‌کند، خدا را در تمام لحظات می‌بیند، دنیا برایش اهمیت زیادی ندارد و از دست رفتن آن نیز وی را غمگین نمی‌کند و هیچ‌چیز دنیا در چشمش بزرگ نیست.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول