اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده سازمان ملل در امور یمن وارد «الحدیده» شد

نماینده سازمان ملل در امور یمن برای اینکه از نزدیک در جریان اوضاع الحدیده و تجاوزات ائتلاف سعودی قرار بگیرد، از این شهر بازدید به عمل آورده است.

نماینده سازمان ملل در امور یمن وارد «الحدیده» شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن در راستای تلاش‌ برای برگزاری دور جدید مذاکرات صلح یمن در سوئد، چهارشنبه گذشته به صنعاء رفت و با تعدادی از مسئولان انصارالله از جمله سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله و مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن دیدار  ودرباره مسایل مختلف مربوط به این کشور از جمله الحدیده گفت‌وگو کرد.

نماینده سازمان ملل در امور یمن بعد از سفر به صنعاء، امروز جمعه به الحدیده رفت تا از نزدیک در جریان اوضاع آن و تجاوزات ائتلاف سعودی به این شهر بندری که بیش از پنج ماه است که ادامه دارد، قرار بگیرد.

گریفیتس ابتدای تیرماه سال جاری ضمن هشدار درباره وخامت اوضاع انسانی در غرب یمن گفته بود: بیم آن دارم، تشدید تنش ها در بندر الحدیده واقع در غرب یمن، پیامدهای سیاسی و انسانی خطرناکی در پی داشته باشد.

شهر بندری الحدیده که در غرب یمن و در ساحل دریای سرخ قرار دارد، تنها راه ارتباطی دولت نجات ملی یمن به بیرون است و بیش از ۷۵ درصد از واردات و کمک‌ها به این کشور از این بندر صورت می‌گیرد.

شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی و اماراتی از خرداد ماه امسال تاکنون با هدف اشغال این بندر و قطع کردن دست دولت نجات ملی مستقر در صنعاء از ساحل غربی یمن، حملات گسترده‌ای انجام داده‌اند، اما با مقاومت نیروهای یمنی مواجه و در الحدیده زمین‌گیر شده‌اند.

ائتلاف سعودی-اماراتی از 23 خرداد ماه گذشته با وجود هشدارهای سازمان‌های بین ‌المللی درخصوص به خطر افتادن جان غیرنظامیان در الحدیده، حمله به آن را آغاز کردند،
 اما این ائتلاف متجاوز با وجود حملات سنگین آن با مشارکت نیروهای آمریکایی، متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگینی شده‌ است.

انتهای پیام/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول