اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

آیت‌الله اراکی:

دهه پنجم انقلاب دهه زوال و شکست آمریکا است

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به عزت و اقتدار جامعه اسلامی پس از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب گفت: به لطف خدا دهه پنجم انقلاب دهه زوال و شکست آمریکا خواهد بود.

دهه پنجم انقلاب دهه زوال و شکست آمریکا است

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس آیت‌الله محسن اراکی دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران تمسک به ولایت را سبب انسجام جامعه اسلامی دانست و گفت: اگر در جامعه ما از حاکمیت به ولایت تعبیر شده به سبب دین است. ولایت از فرمانروایی شروع می‌شود و به همه اعضای جامعه ختم می‌شود.

فرمانروایی از آن خدا است که از طریق پیامبر(ص)، ائمه(ع) و ولی فقیه ادامه پیدا می‌کند

وی ادامه داد: فرمانروایی از خدا شروع می‌شود و در پیامبر(ص) و ائمه(ع) ادامه پیدا می‌کند و در زمان غیبت امام معصوم از طریق ولی فقیه ادامه پیدا می‌کند.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پذیرفتن فرمانروایی خدا را سبب یکدستی جامعه دانست و گفت: چنین جامعه‌ای دارای یک هویت، یک جان و یک روح است و آن روح الهی است که با پذیرش فرمان خدا پذیرفته می‌شود. همچنین اگر اطاعت و عبادت ما برای غیر خدا باشد حتی اگر مسجد هم بسازیم این کار شرک و کفر است.

وحدت و عزت نتیجه اطاعت جامعه از خداوند است

اراکی اطاعت همه جامعه از خداوند را سبب وحدت دانست و گفت: وحدت نتیجه اطاعت از خدا است و نتیجه دوم آن عزت است که نصیب جامعه اسلامی می‌شود.

وی عزت امروز جامعه اسلامی را به دلیل ۴۰ سال اطاعت خدا دانست و گفت: امروز پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی یک جامعه یک‌دست داریم، هر چند مشکلاتی هم هست اما امروز موفقیت‌هایی کسب کرده‌ایم که در دنیا سربلندیم و در عین حال همه دنیا به زوال قدرت آمریکا اعتراف می‌کنند.

دهه پنجم انقلاب دهه زوال و شکست آمریکا است

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دهه پنجم انقلاب را دهه اقتدار جهانی دانست و گفت: به لطف خدا دهه پنجم انقلاب دهه زوال و شکست آمریکا است و این انقلابی که در منطقه به راه‌‌افتاده ادامه پیدا می کند و به شکست آمریکا می‌انجامد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول