اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دعوت وزیر حمل‌ونقل اردن از همتای سوری خود برای سفر به امان

همزمان با سفر هیأت عالی‌رتبه پارلمان اردن به دمشق پایتخت سوریه، وزیر حمل‌ونقل اردن نیز خواستار سفر همتای سوری خود به امان شد.

دعوت وزیر حمل‌ونقل اردن از همتای سوری خود برای سفر به امان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولید المصری» وزیر حمل‌ونقل اردن از «علی حمود» همتای سوری خود برای سفر رسمی به امان پایتخت اردن دعوت کرد.

خبرگزاری عمون اردن با اعلام این خبر گزارش کرد که هدف از این دعوت وزیر حمل‌‌ونقل اردن، برگزاری نشست مجمع عمومی شرکت اردنی-سوری حمل‌ونقل  زمینی به منظور اجرای اصلاحات در اساسنامه این شرکت و بررسی اوضاع آن و نیز اتخاذ تصمیمات مناسب در این باره است.

دعوت این وزیر اردنی از همتای سوری خود برای سفر به امان در حالی است که چند روز پیش نیز یک هیأت عالی‌رتبه اردنی در سفری به دمشق با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله مرز مشترک دو کشور و آزادسازی اتباع اردنی بازداشت شده در سوریه گفت‌وگو کرد.

«طارق خوری» از نمایندگان پارلمان اردن که به همراه هیأت پارلمانی این کشور به سوریه سفر کرده بود، گفت که بررسی وضعیت مرزهای سوریه و اردن، هزینه‌های گمرک و پرداخت حق ترانزیت بین لبنان، سوریه و اردن از دیگر محورهای گفت‌وگوی هیأت اردنی با اسد بود و مواضع اسد در این باره کاملا مثبت بود و سخنانش باعث تقویت روحیه هیأت اردنی شد به خصوص اینکه اسد وعده داد که ساعت کاری نقاط مرزی دو کشور افزایش یابد.

اسد در این دیدار همچنین گفته بود که فشارهایی که اردن با آن رو به روست، درک می‌کند.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول