اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه اردن: راهکار سیاسی بحران سوریه باید حافط تمامیت ارضی این کشور باشد

وزیر خارجه اردن با تأکید بر اینکه باید بحران سوریه به صورت سیاسی حل شود، خاطر نشان کرد که این راهکار باید امنیت و ثبات را به این کشور بازگرداند.

وزیر خارجه اردن: راهکار سیاسی بحران سوریه باید حافط تمامیت ارضی این کشور باشد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن بر لزوم دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه تأکید کرد.

الصفدی اعلام کرد که این راهکار سیاسی باید به گونه‌ای باشد که تمامیت ارضی سوریه را حفظ کند، مردم سوریه آن را بپذیرند و امنیت و ثبات را به این کشور بازگرداند.

شبکه خبری «روسیا الیوم» به نقل از این مسئول اردنی گزارش داد که راه حل سیاسی بحران سوریه باعث خواهد شد که این کشور مجددا نقش مهم و ضروری خود در ثبات منطقه را ایفا کند.

الصفدی درباره فلسطین نیز گفت که برقراری امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه منوط به حل درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی است؛ درگیری که پایه تنش در منطقه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد که پایان این درگیری از رهگذر در پیش گرفتن راهکار دو دولتی پایان می‌پذیرد که متضمن ایجاد کشور فلسطینی به پایتختی قدس شرقی باشد.

وزیر خارجه اردن این کشور را «صدای میانه‌روی» دانست که همه تلاش خود را برای حصول «صلح و آرامش در منطقه» به کار می‌گیرد.

الصفدی در پایان با اشاره به لزوم تداوم حمایت جامعه بین‌الملل از آوارگان سوری که اردن میزبان یک میلیون و 300 هزار نفر از آنان است، تصریح کرد که «امان» به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا بتواند مایحتاج آوارگان را فراهم کند؛ هر چند که اردن نیز با شرایط اقتصادی دشواری روبرو است.

در همین راستا، یک هیئت پارلمانی اردنی هفته جاری از طریق گذرگاه تازه باز شده «نصیب» وارد سوریه شد و به دیدار «بشار اسد، ولید المعلم و حموده صباغ» رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و رئیس پارلمان سوریه رفت.

«قیس زیادین» مخبر کمیسیون امور خارجی پارلمان اردن که در این هیئت حضور داشت، احتمال داد که بزودی سفرای سوریه و اردن در دو کشور فعالیت خود را مجدا از سر خواهند گرفت.

زیادین با بیان اینکه مسائل بزودی تغییر خواهد کرد، اظهار داشت که سوریه پیروز شده و جنگ به پایان رسیده است. فقط ادلب و برخی مناطق دیگر باقی مانده که آزاد نشده است و سوریه پیروزی خود را کامل کرده است.

طرفین اردنی و سوری در جریان این دیدارها برقرای مجدد روابط سیاسی، بازگشت سفرا و مسائل مربوط به آوارگان و مسئله انرژی را بررسی کردند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول