اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

در پی فوت دختر 9 ساله

نبود الگوهای مناسب و قهرمان‌سازی، آسیب این روزهای جامعه است

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با ابراز تاسف از فوت دختر 9 ساله، نبود الگوهای مناسب و قهرمان سازی را آسیب این روزهای جامعه عنوان کرد.

نبود الگوهای مناسب و قهرمان‌سازی، آسیب این روزهای جامعه است

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در پی فوت دختری 9 ساله به طریقه حلق آویز و به تقلید از فیلم هندی، سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در یادداشتی آورده است:

آسیب‌های اجتماعی نوپدید و قدیم، آسیب شناسی متفاوت و مربوط به خود را دارند. مصرف مواد مخدر، خودکشی، قتل (دگرکشی )، همسرآزاری، آسیب‌های فضای سایبری و مهم تر از همه تاثیر و تاثر رسانه ها؛ چه رسانه های گرم و چه رسانه های سرد. 

این روزها بی‌شمار از تاثیرات انواع رسانه‌های سرد و گرم در اجتماع می شنویم. ازدواج های نافرجام، ارتباطات آسیب زا ، طلاق و ... . 

خبر دختر 9 ساله‌ای که خود را به تاثیر از یک فیلم سینمایی به دار آویخته، در عین حالیکه بسیار تلخ و تاسف بار است اما تعجب برانگیز نیست چراکه امروز رسانه‌ها کارایی بی‌شماری دارند. 

حتی آنقدر که از فضای تربیتی خانواده‌ها هم عبور کرده و خود تبدیل به یک پدیده شدند آنهم پدیده‌ای در تمامی سطوح زندگی شخصی و اجتماعی‌مان. 

ساختار خانوادگی ضعیف، نبود الگوهای مناسب، اسطوره سازی و قهرمان سازی، نبود سلسله مراتب در خانواده،  نبود مرزهای مشخص خانوادگی و ... همگی باعث ایجاد بروز مشکلات از این دست شدند. 

اینکه می شود بی شمار در مورد ساختار نامناسب فیلم‌ها، کتاب‌ها، سریال‌های اشتباه در دنیا و یا در همین ایران خودمان صحبت کنیم اما ترجیح این است که بیشتر عمق فاجعه را در شکل خانواده و نحوه تربیت خانواده جستجو کنیم.

 تاکید دارم  نبود الگوهای مناسب و قهرمان سازی، آسیب‌های این روزهای جامعه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول