اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روزنامه ترکیه‌ای گزارش داد

سیا به شواهد متقنی از نقش بن‌سلمان در قتل خاشقچی رسیده است

به نوشته روزنامه «حریت»، سیا به گفت‌وگوی تلفنی ضبط شده‌ای دست یافته است که در آن بن‌سلمان به برادرش دستور «ساکت کردن» خاشقچی را می‌دهد.

سیا به شواهد متقنی از نقش بن‌سلمان در قتل خاشقچی رسیده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالقادر سِلوی»، ستون نویس روزنامه ترکیه‌ای «حریت» می‌گوید «سیا» گفت‌وگوی تلفنی ضبط شده‌ای را در اختیار دارد که در آن بن سلمان دستور «ساکت کردن سریع جمال خاشقچی» را می‌دهد.

بر این اساس، «جینا هاسپل» رئیس سیا، در سفر ماه گذشته خود به آنکارا از وجود مکالمه تلفنی میان «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و برادرش «خالد بن سلمان» سفیر این کشور در آمریکا مطلع شده بود.

ستون نویس ترکیه‌ای به نقل از یک منبع که نامش را فاش نکرد، می‌نویسد که بن‌سلمان و برادرش در این تماس تلفنی درباره ایجاد «زحمت» برای دولت سعودی از جانب خاشقچی و انتقادهایش گفت‌وگو کرده‌اند.

سلوی با بیان اینکه سیا این بخش از گفت‌وگوهای بن‌سلمان و برادرش را حین شنود تماس تلفنی آن دو به دست آورده، توضیح داد: «گفته می‌شود ولی‌عهد سعودی دستوراتی را به برادرش می دهد تا هر چه زودتر جمال خاشقچی را ساکت کنند». به گفته وی، تایید نهایی برای قتل خاشقچی طی این دستورات صادر شده است.

این نویسنده ترکیه‌ای با بیان اینکه سیا فایل‌های صوتی بیشتری از این ماجرا در اختیار دارد، تاکید کرد در صورت آغاز تحقیقات بین‌المللی درباره این قتل، شواهد شگرفی از این ماجرا عیان خواهد شد.

وی پیشتر نیز در یادداشت دیگری که برای همین روزنامه نوشته بود، افشا کرد که تیم ترور، زمانی که خاشقچی را در کنسولگری گرفته بودند، از او می‌خواهند که پیامی به پسرش مبنی بر سلامتی خودش و اینکه بدون هیچ مشکلی در حال انجام کارهای اداری است، بدهد. خاشقچی اما با این درخواست مخالفت کرده و بعد از آن بود که مهاجمان با وی درگیر شده و نهایتا به قتل می‌رسد.

یک شبکه خبری ترکیه‌ای روز سه‌شنبه بخش کوتاهی از فایل صوتی هفت دقیقه‌ای از مجادله خاشقچی با مهاجمان در بخش صدور روادید کنسولگری استانبول را پخش کرد. (جزئیات بیشتر)

خاشقچی ۵۹ ساله چهارشنبه در تاریخ دهم مهر (سوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد اما دیگر از آن خارج نشد. درپی فشارهای ترکیه و افشای قطره‌چکانی اطلاعات از نحوه به قتل رسیدن وی، دادستانی کل عربستان سعودی بعد از تغییر چند باره ادعاهای خود در این باره، نهایتا در تاریخ 24 آبان (15 نوامبر) اذعان کرد که این روزنامه‌نگار منتقد در داخل کنسولگری تکه تکه شده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول