اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  تحلیل بین الملل

روزنامه «ینی شفق» گزارش داد

آیا استقرار نیروهای عربستانی و اماراتی در شمال شرق سوریه برای مقابله با ترکیه است؟

یک روزنامه ترکیه‌ای با تأکید بر اینکه نیروهای نظامی عربستان و امارات وارد منطقه دیرالزور در سوریه شده‌اند، گزارش داد که این نیروها در مناطق تحت تسلط کُردها مستقر شده‌اند.

آیا استقرار نیروهای عربستانی و اماراتی در شمال شرق سوریه برای مقابله با ترکیه است؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منطقه شرق فرات در استان دیرالزور سوریه به عرصه درگیری بین کُردها، ترکیه و گروه تروریستی داعش تبدیل شده است.

روزنامه «ینی شفق» ترکیه گزارش داد که در گرماگرم این درگیری‌ها، نیروهای وابسته به عربستان و امارات نیز وارد منطقه تحت تسلط حزب «اتحاد دموکراتیک» کُرد شده‌اند.

اتحاد دموکراتیک شاخه سوری حزب موسوم به «کارگران کردستان» (پ.ک.ک) است که ترکیه آن را یک گروه تروریستی قلمداد می‌کند و سلسله عملیاتهای خود در سوریه را با عنوان مبارزه با این گروه توجیه می‌کند.

به گزارش ینی شفق، نیروهای وابسته به عربستان و امارات تحت پوشش نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه مذکور قرار دارند.

بنا بر این گزارش، نیروهای آمریکایی از عناصر اتحاد دموکراتیک حمایت نظامی می‌کنند و این در حالی است که آنکارا بارها در خصوص این حمایت هشدار داده است.

دست به دست کردن اخبار مربوط به حضور نیروهای سعودی و اماراتی در شمال شرق سوریه در حالی انجام می‌گیرد که نیروهای ترکیه به همراه عناصر تروریستی «ارتش آزاد» برای آغاز عملیات علیه نیروهای کُرد در شرق رود فرات آماده می‌شوند.

ینی شفق گزارش داد که تحلیلگران ترکیه‌ای از شنیدن خبر استقرار نیروهای عربی در این منطقه ناراحت شدند؛ منطقه‌ای که ترکیه مدعی است قصد «آزادسازی» آن از دست گروههای وابسته به پ.ک.ک را دارد.

این تحلیلگران حتی این سؤال را مطرح کردند که «آیا هدف [استقرار نیروهای عربستانی و اماراتی] این است که برای نخستین بار ترکیه با نیروهای عربی در یک جبهه مقابله کند؟».

این روزنامه با تأکید بر اینکه خبر استقرار نیروهای سعودی و اماراتی «بعید نیست»، به سخنان «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی استناد کرد که گفته بود در صورت درخواست واشنگتن، کشورش حاضر است به شمال شرق سوریه نیرو اعزام کند.

بنا بر این گزارش، همچنین «با توجه به حمایتی که ریاض از این گروههای تروریستی مخالف ترکیه داشته است، این مسئله بعید نیست».

در همین راستا، گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- در تاریخ 18 نوامبر گزارش داده بود که یک کاروان وابسته به یک کشور عربی حوزه خلیج فارس وارد مناطق تحت تسلط نیروهای کُرد شده است.

دیدبان با بیان اینکه این کاروان وارد ریف دیرالزور در شمال شرق سوریه شد، اعلام کرد که علت حضور نیروها مشخص نیست.

ترکیه اخیرا بارها تکرار کرده است که قصد دارد در منطقه شرق فرات دست به عملیات بزند و نیروهای کُرد را از این منطقه خارج کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول