اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس:

جشنواره «فانوس» روشنگر آرمانهای شهدا برای جوانان است

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس گفت: امیدواریم جشنواره «فانوس» مشعل و فانوسی باشد برای جوانها نسبت به آنچه که شهدا در تبیین و معرفی آن جانشان را تقدیم کردند.

جشنواره «فانوس» روشنگر آرمانهای شهدا برای جوانان است

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، صبح امروز چهارشنبه ۳۰ آبان‌ماه جمعی از هنرمندان به منظور شرکت در افتتاحیه دومین جشنواره ملی فانوس و تجدید میثاق با شهدا در بندرعباس حضور پیدا کردند.

بنابر این گزارش جواد قلی‌زاده دبیر دومین جشنواره ملی فانوس، علی‌اصغر جعفری «رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس»، سرهنگ علینژاد جانشین سپاه امام سجاد (ع)، سردار میرزایی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، به همراه سایر هنرمندان پیش از مراسم افتتاحیه در مزار شهدای بندرعباس حضور پیدا کردند.

جعفری رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در این رابطه گفت: البته ادای احترام ما به شهدا الزاماً در چارچوب جشنواره نیست؛ اما این حداقل وظیفه همه ما است که انجام می‌دهیم و این جشنواره نمونه‌ای نمادین و حرکتی فرهنگی بزرگ و موثر است که هنرمندان ما از سراسر کشور در آن شرکت کردند.

وی افزود: اینها بخشی از دِین ما به شهدایی است که برای حفظ کیان و تمامیت عرضی کشور جانشان را تقدیم کردند‌. گرچه ما این نوع احترام‌ها را باید همیشه به شهدا داشته باشیم.

جعفری تاکید کرد: شاید زیباترین احترام به شهدا ادامه راه آنها و داشتن نگاه آن بزرگواران باشد و باید تلاش کنیم آرمانهایمان را به خواسته‌های شهدا نزدیک کنیم. شهدا نیازی به احترام ما ندارند نیازمند واقعی ما هستیم.

وی افزود: در بین این همه گرفتاریهایی که در منطقه است و مشکلاتی که سایر مردم کشورهای همسایه با هم دارند ما دارای آرامش و امنیت هستیم و این را مدیون شهدای بزرگمان هستیم. بنابراین ما در دومین جشنواره ملی فانوس برای تجدید میثاق با شهدا پیش از افتتاحیه بر سر مزار شهدای هرمزگان بندرعباس حاضر شدیم. امیدواریم این جشنواره مشعل و فانوسی باشد برای جوانها نسبت به آنچه که شهدا در تبیین و معرفی آن جانشان را تقدیم کردند.

بنابراین گزارش؛ دومین جشنواره ملی «فانوس» کار خود را از امروز چهارشنبه ۳۰ آبان ماه در استان هرمزگان آغاز کرده است و روز جمعه ۲ آذرماه به کار خود پایان می‌دهد.

در این دوره از جشنواره آثار مختلفی در رشته‌هایی همچون فیلم، عکس، پوستر، کلیپ،‌ سرود و ... حضور دارند و به گفته رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس، نسبت به سال گذشته، این جشنواره رشد ۲۶۲ درصدی داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول