اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اردوغان: کشورهای حامی سازمان «گولن» حق ندارند درباره دموکراسی حرف بزنند

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که کشورهای که اعضای سازمان «گولن» را پناه داده‌اند، حق ندارند درباره دموکراسی حرف بزنند.

اردوغان: کشورهای حامی  سازمان «گولن» حق ندارند درباره دموکراسی حرف بزنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به کشورهایی که اعضای تشکیلات «فتح‌الله گولن» را در خود جای داده‌اند، درباره عواقب این اقدام، هشدار داد.

وی تاکید کرد:کشورهای که تروریست‌های سازمان تروریستی «گولن» را پناه داده‌اند، حق ندارند درباره دموکراسی صحبت کند.

به نوشته «دیلی صاباح»، رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه، به کشورهای اروپایی که اعضای سازمان گولن را پناه داده‌اند، هشدار داد و گفت که این تروریست‌ها به محض آنکه منافعشان ایجاب کند، سلاح‌های خود را به سوی همین کشورها نشانه می‌گیرند.

وی افزود: دادگاه اروپایی حقوق بشر ما را به نقض آزادی و حق انتخاب پس از توقیف رئیس سابق حزب «دموکراتیک خلق‌ها» متهم می‌کند و این مسئله را نادیده می‌گیرد که این شخص، دو سال پیش موجب کشته شدن 50 نفر شده است.

آنکارا، تشکیلات گولن را سازمانی تروریستی می‌داند که پشت پرده اصلی کودتای نافرجام دو سال پیش ترکیه بود. آمریکا نیز تاکنون درخواست‌های دستگاه قضایی ترکیه برای استرداد و پیگرد فتح‌الله گولن را رد کرده و از هرگونه همکاری با ترکیه در این زمینه خودداری کرده است. اما در پی جنجال به راه افتاده پس از قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، بار دیگر این درخواست ترکیه مطرح شده است.

تا جایی که پنجشنبه پیش (15 نوامبر)، دو مقام ارشد آمریکایی و چند منبع آگاه دیگر  گفتند که کاخ سفید در راستای تلاش برای آرام کردن ترکیه در پرونده قتل خاشقچی، استرداد فتح‌الله گولن را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/غ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول