اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار کویت درباره اقدام رژیم صهیونیستی در تغییر وضعیت مسجدالاقصی

نماینده کویت در سازمان ملل درباره تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی مسجدالاقصی هشدار داد.

هشدار کویت درباره اقدام رژیم صهیونیستی در تغییر وضعیت مسجدالاقصی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «منصور العتیبی» نماینده دائم کویت در سازمان ملل روز دوشنبه (دیروز) در جلسه شورای امنیت درباره فلسطین که در مقر دائم سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، درباره تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی مسجدالاقصی هشدار داد.

العتیبی از شیوه تعامل شورای امنیت با پرونده فلسطین و روند صلح در غرب آسیا انتقاد کرد و گفت که این شیوه شورای امنیت باعث بی‌اعتمادی ملت‌ها به توانایی جامعه جهانی برای ارائه راه‌حل‌ها شده است.

وی بر ضرورت تقویت ایفای نقش سازمان ملل برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم تأکید کرد و درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس شرقی و تلاش‌های آن برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی مسجدالاقصی، تقسیم‌بندی زمانی و مکانی و تضعیف آزادی مسلمانان برای اقامه نماز در این مسجد مقدس هشدار داد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، العتیبی همچنین تصریح کرد که عدم توانایی شورای امنیت برای اقدام جدی در پرونده فلسطین، زمینه نقض قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی و بی‌توجهی این رژیم به جامعه جهانی را همواره‌تر کرده است.

نماینده دائم کویت در سازمان ملل درباره وضعیت غزه نیز اظهار داشت که وضعیت امنیتی و خطرناک غیرنظامیان در غزه تنها عامل تهدید برای آنها نیست بلکه ۱۱ سال محاصره این منطقه باعث شده وضعیت ناگوار انسانی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی در آن به وجود آید.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول