اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو:

20هزار میلیارد برای احداث سد در کشور هزینه شده/ آب سدها نسبت به سال گذشته کم است

وزیر نیرو گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی و بودجه عمومی کشور برای احداث سد و شبکه های آبیاری زهکشی هزینه شده است.

20هزار میلیارد برای احداث سد در کشور هزینه شده/ آب سدها نسبت به سال گذشته کم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رضا اردکانیان ظهر امروز در محل سد قیقاج ماکو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح های مختلف در کشور هم اکنون در دست اجرا بوده و مهمترین طرح، توسعه منابع آب و خاک کشور است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی و بودجه عمومی کشور برای  احداث سد و شبکه های آبیاری زهکشی هزینه شده که سهم آذربایجان غربی 6 هزار میلیارد تومان بوده است.

وزیر نیرو در ادامه با ابراز خرسندی از بارش های باران در هفته های اخیر افزود: تا دیروز حجم بارش‌ها در سال آبی ۹۷- ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حتی چند صد در صد افزایش هم داشته اما حجم مخازن سدها که منبع اصلی تامین آب شرب و همچنین آب تنظیمی برای کشاورزی است نسبت به دوره مشابه سال گذشته، هنوز چند درصد کاهش دارد.

وی اظهار کرد: امیدوار هستیم که موضوع استفاده صحیح از منابع آبی را که اساس ازدیاد نعمت می‌شود را سرلوحه خود قرار داده تا بتوانیم زندگی ساده تر، راحت تر و پر خیر و برکتی را پیش رو داشته باشیم.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول