اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسؤول امور دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور:

جامعه غربی فاقد جهان‌بینی هدفمند است/ تلاش در عرصه وحدت عبادت است

مسؤول امور دفتر سیاسی و اجتماعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور تلاش افراد و عالمان امت برای ایجاد وحدت در جامعه را مصداق بارز عبادت دانست و گفت: تلاش در عرصه وحدت در جامعه عبادت و تارک وحدت تارک عبادت است.

جامعه غربی فاقد جهان‌بینی هدفمند است/ تلاش در عرصه وحدت عبادت است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی ظهر امروز اظهار کرد: جوامع بشری برای سعادتمند شدن نیازمند چهار عنصر جهان‌بینی عالمانه و هدفمند، دارا بودن فضایل اخلاقی، داشتن برنامه کامل زندگی و روابط زندگی حکیمانه و هدفمند است.

وی با بیان اینکه برخی جوامع در دنیا دارای جهان‌بینی هدفمند نیستند، بیان داشت: در جهان غرب جامعه غربی فاقد جهان‌بینی هدفمند است و جز غرق شدن و غوطه‌ور شدن در منجلاب فساد چاره‌ای ندارند لذا دین مسیحیت فقه ندارد و این وضعیت غرب است.

 مسؤول امور دفتر سیاسی و اجتماعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه جامعه باید جامعه قرآنی شود از علمای شیعه و سنی خواست تا بحث وحدت را از منظر قرآن کار کنند و در قالب یک کتاب جمع‌بندی و در جامعه عرضه شود.

زمانی ایجاز را یکی از اعجازهای قرآن کریم دانست و با اشاره به اهمیت وحدت در آیات قرآن، مطرح کرد: خداوند در قرآن کریم وحدت امت را با صراحت متذکر شده است.

وی تلاش افراد و عالمان امت برای ایجاد وحدت در جامعه را مصداق بارز عبادت دانست و افزود: تلاش در عرصه وحدت در جامعه عبادت و تارک وحدت تارک عبادت است.

مسؤول امور دفتر سیاسی و اجتماعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه باید نسبت به وحدت پرهیزگاری داشته باشیم، ایجاد تفرقه بین مسلمانان را از مصادیق بی‌تقوایی ذکر کرد و افزود: مسئله وحدت، مسئله سیاسی محض نیست بلکه وحدت اجتماعی میوه توحید ربوبی است.

زمانی بیان داشت: عربستان خود را پرچمدار وحدت می‌داند و این در حالی که مخالفان خود مانند خاشقچی را در سفارتخانه به قتل می‌رساند.

وی با اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در بخش‌های متعدد، گفت: در بخش تحقق وحدت نه‌تنها از بقیه کشورها بلکه از مصر هم برتر هستیم.

مسؤول امور دفتر سیاسی و اجتماعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور گرانی و تورم را یک واقعیت دانست و با اشاره به ناراحتی مردم از این وضعیت، اعلام کرد: باید یک شناخت واقع‌بینانه از دستاوردهای انقلاب به مردم بدهیم و آمار مستند خدمات و دستاوردهای نظام را جمع و به مردم عرضه کنیم.

زمانی از مسؤولان خواست همایش‌ها و جلساتی را برای ارائه این آمار مستند بگذارند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول