اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو پارلمان رژیم صهیونیستی: انتخابات زودهنگام غیرقابل اجتناب است

یک عضو پارلمان رژیم صهیونیستی با غیرقابل اجتناب خواندن انتخابات زودهنگام در فلسطین اشغالی، تاکید کرد که کابینه نتانیاهو برای مدت‌هاست که هیچ فعالیت و عملکردی نداشته است.

عضو پارلمان رژیم صهیونیستی: انتخابات زودهنگام غیرقابل اجتناب است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «روی فولکمن» رئیس هیأت پارلمانی حزب «کولانو» در رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برگزاری انتخابات زودهنگام در فلسطین اشغالی، غیرقابل اجتناب است.

فولکمن امروز (دوشنبه) در یک مصاحبه رادیویی گفت هر چقدر هم که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش کند بازهم نمی‌تواند مانع برگزاری انتخابات زودهنگام شود زیرا کابینه وی دیگر عملکردی ندارد و باید هرچه سریعتر منحل شود.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» وی با بیان اینکه حزب کولانو (که یکی از احزاب تشکیل دهنده ائتلاف کابینه نتانیاهو است) از انحلال بیستمین پارلمان رژیم صهیونیستی و برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت می‌کند، تاکید کرد که کابینه فعلی برای چندین هفته است که هیچ عملکرد مفیدی نداشته است.

رئیس هیأت پارلمانی حزب کولانو توضیح داد: «باید انتخابات را برگزار کنیم. ائتلاف (کابینه) برای هفته‌هاست که عملکری نداشته و برگزاری (انتخابات زودهنگام) حتی در صورت عدم استعفای بنت و شاکد (وزیران آموزش و دادگستری) هم اجتناب ناپذیر است».

بعد از استعفای «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی (+) کابینه ائتلافی نتانیاهو از اکثریت خارج شد ولی سرهنگ «نفتالی بنت» وزیر آموزش این رژیم به او پیشنهاد کرده بود که به جای لیبرمن، سمت وزارت جنگ را نیز برعهده بگیرد.

نتانیاهو روز جمعه با بنت جلسه‌ای برای مذاکره در این موضوع برگزار کرد اما توافقی حاصل نشد. بدین ترتیب حزب «خانه یهودی» به رهبری بنت از ائتلاف نتانیاهو خارج شده و کابینه وی رسما از هم فروپاشید.(جزئیات بیشتر)

در نتیجه، انتخابات زودهنگام پارلمانی باید در اراضی اشغالی برگزار شود. سران احزاب تشکیل دهنده سپهر سیاسی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه برای تعیین تاریخ انتخابات گردهم آمدند اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیدند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول