اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دور بعدی مذاکرات صلح سوریه در آستانه 7 آذر برگزار می‌شود

وزارت خارجه قزاقستان از برگزاری دور آتی مذاکرات صلح سوریه در آستانه در تاریخ هفتم و هشتم آذرماه خبر داد.

دور بعدی مذاکرات صلح سوریه در آستانه 7 آذر برگزار می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «غیرت عبدالرحمانف» وزیر امور خارجه قزاقستان امروز (دوشنبه) اعلام کرد، روسیه، ترکیه و ایران قرار است دور بعدی مذاکرات صلح سوریه را 28 و 29 نوامبر (7 و 8 آذرماه) در قزاقستان برگزار کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، وزیر خارجه قزاقستان با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: «کشورهای تضمین‌کننده روند آستانه شامل فدراسیون روسیه، جمهوری ترکیه و جمهوری اسلامی ایران موافقت کرده‌اند که یازدهمین دور از نشست های صلح سوریه در سطح عالیرتبه بین‌المللی در چهارچوب روند آستانه در تاریخ 28 و 29 نوامبر در پایتخت قزاقستان برگزار شود».

به گفته این دیپلمات ارشد قزاقستان، این نشست «در چهارچوب سنتی با مشارکت هیأت‌هایی از کشورهای تضمین‌کننده روند آستانه، دولت سوریه، معارضان مسلح سوری و ناظران بین‌المللی از جمله سازمان ملل و اردن که به این نشست دعوت شده‌اند»، برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس این گزارش، تا کنون 9 دوره از مذاکرات صلح سوریه در آستانه برگزار شده است و دور دهم این مذاکرات نیز 30 و 31 جولای در شهر سوچی روسیه برگزار شد. نتیجه این مذاکرات، ایجاد منطقه کاهش تنش در سوریه بوده که تا حد زیادی از میزان خشونت‌ها در این کشور کاسته است.

ایران، ترکیه و روسیه از پارسال روندی را در شهر آستانه قزاقستان آغاز کردند که هدف آن حل بحران سوریه از طریق حرکت به سمت گفت‌وگوی دولت و معارضین و تدوین قانون اساسی جدید در این کشور، بود. این روند با برقراری آتش‌بس‌های محلی در مناطق مختلف سوریه آغاز شده و اکنون در مسیر حل سیاسی بحران حرکت می‌کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول