اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

واکنش‌ها به درگذشت «ویلیام گولدمن»

برنده ۲ اسکار فیلمنامه‌نویسی درگذشت

دیروز بلافاصله با انتشار خبر درگذشت «ویلیام گولدمن» برنده ۲ اسکار فیلمنامه‌نویسی، واکنش‌های متعددی در فضای مجازی و رسانه‌ها از مشاهیر هالیوود منتشر شد.

برنده ۲ اسکار فیلمنامه‌نویسی درگذشت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، دیروز بلافاصله با انتشار خبر درگذشت «ویلیام گولدمن» برنده اسکار برای فیلمنامه‌های «بوچ کَسِدی و ساندنس کید» و «تمام مردان رئیس جمهور» واکنش‌های متعددی در فضای مجازی و رسانه‌ها از مشاهیر هالیوود منتشر شد. «رابرت ردفورد» در دو فیلمی که گولدمن بخاطر فیلمنامه آنها اسکار گرفت در نقش اصلی ظاره شده است. 

گولدمن فیلمنامه‌نویس، رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویش مشهور آمریکایی دیروز در ۸۷ سالگی در نیویورک درگذشت. بسیاری از چهره‌های هالیوودی به بهانه درگذشت این نویسنده اسکاری به وی ادای احترام کرده و واکنش‌های خود را به اشتراک گذاشتند که در ادامه می‌خوانید:

استفن کینگ: «بسیار متاسفم ازشنیدن خبر درگذشت ویلیام گولدمن. او هم شوخ‌طبع بود هم با استعداد. فیلمنامه‌ای که از کتاب من «تهیدستی» اثری خیلی زیبا بود. خدا تورا بیامرزد بیل.»

جِی اِی بایونا: «وی نویسنده و یکی از بزرگترین فیلمنامه‌نویسانی است که سینما از دست داد.»

لین منوئل میرندا: «تنها چیزی که می‌توان در مورد ویلیام گولدمن گفت این است که در مقابل این اسطوره بزرگ باید سر تعظیم فرود آورد.»

سی رابرت کارگیل: «ویلیام گولدمن پدرسالار فیلمنامه‌نویسی است. هرچه که نوشت از فیلمنامه و حتی کار تجاری، همه به شدت الهام‌بخش و بشارت‌دهنده بودند. کارهایش را که می‌خوانی می‌فهمی که احتمالا هرگز نخواهی توانست بر او میزان و محک سنجش بگذاری. نمی‌توانیم هیچ چیزی بنویسیم که ارزش واقعی او را بیان کند.»

تام واوِن: «یک اسطوره از میان ما رفت. شاید کم نوشت لیکن همین اندازه فراتر از گنجایش فیلمنامه‌نویسی بود.»

استفن فرای: «ویلیام گولدمن به من بسیار آموخت و به من طی سالیان محبت نشان داد. دنیا بدون او  غیرقابل تصور به نظر می‌رسد.»

جو کارناهان: «فیلمنامه برای «تمام مردان رئیس‌جمهور» و «پاکولا فیلم» شاهکار است.»

راب رِینِر: «از دست دادن گولدمن مرا به گریه انداخت. کتاب مورد علاقه من در تمام زندگی‌ام «عروس شاهزاده» بود. برای من افتخار بود که به من اجازه داد فیلم آن را بسازم. شنبه گذشته با او دیدار کردم. او خیلی ضعیف شده بود اما ذهنش هنوز همان گولدمن بود. به او گفتم که عاشقش هستم. او لبخندی زد و گفت لعنتی!»

مایکل شین: «ویلیام گولدمن زندگی من را مانند میلیون‌ها انسان دیگر بهتر و غنی‌تر کرد و همه‌اش بخاطر نوشته‌هایش بود.»

ران هووارد: «او یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین فیلمنامه‌نویسان دوران بود. بسیار قدردان و خوشحالم که شاگرد و دوست گولدمن بودم.»

میا فارو: «گولدمن افسانه‌ای درگذشت. او به ما «عروس شاهزاده»، «بوچ کَسِدی» و «تمام مردان رئیس‌جمهور» را بخشید. او همچنین دوستی واقعی بود.»

بن استیلر: «گولدمن بخش بسیار بزرگ خلق تعدادی از فیلم‌های دهه هفتاد و بعد از آن بود.»

ادگار رایت: «کار کمی نیست که همچون گولدمن نویسنده‌ای بااستعداد با آثار شاهکار و ماجراجویی افسانه‌ای باشی.»

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول