اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قزوین

مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قزوین:

رمز تقویت وحدت مسلمانان چنگ زدن به ریسمان الهی است

مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: رمز تقویت وحدت مسلمانان چنگ زدن به ریسمان الهی و عمل به آموزه‌های دینی است.

رمز تقویت وحدت مسلمانان چنگ زدن به ریسمان الهی است

حجت‌الاسلام روح‌اله فاطمی‌نسب امروز به مناسبت هفته وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: ایجاد و تقویت وحدت بین مسلمانان دستور صریح خداوند متعال است تا جهان اسلام به امت واحد تبدیل شود.

وی بیان کرد: مسلمانان با عمل به قرآن کریم، سنت پیامبر(ص) و آموزه‌های دینی و الهی و رعایت حقوق برادری می‌توانند وحدت را در جهان اسلام پررنگ‌تر کنند.

فاطمی‌نسب ابراز کرد: امروز همه مسلمانان با داشتن هر دین و مذهبی با اتحاد و همبستگی در مقابل فتنه‌های دشمنان ایستاده و با چنگ زدن به ریسمان الهی، وحدت بین آنها تقویت یافته و همین زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود.

مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین با اشاره به راهکارهای تقویت وحدت گفت: توجه ویژه به نقاط مشترک مسلمانان از جمله کتاب، قرآن و حج از جمله این راهکارهاست.

وی یادآور شد: وحدت به معنای اخوت و همدلی، نجات‌دهنده جامعه، کاهش تنش‌ها و اختلافات و رمز موفقیت اسلام و نتایج تفرقه نیز کمرنگ کردن عزت و اقتدار مسلمانان، انحراف از مسیر الهی و در دام دشمنان افتادن است.  

این مسوول بیان کرد: دشمنان به قدرت اسلام و ظرفیت‌ها و پتانسیل مسلمانان پی بردند به همین دلیل تلاش دارند بین آنها تفرقه ایجاد کنند.

فاطمی‌نسب اظهار کرد: سران استکبار جهانی و صهیونیست با ایجاد جنگ و ظلم و ستم علیه مسلمانان در نقاط مختلف دنیا از جمله یمن، سوریه و فلسطین تلاش دارند تا وحدت بین شیعه و سنی را کمرنگ کنند.

مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین خاطرنشان کرد: دشمنان با طراحی توطئه‌ها و اختلافات مذهبی، قومی و دینی تلاش می‌کنند بین مسلمانان جدایی بیندازند و باعث کاهش قدرت مسلمانان شوند.

این مسوول اضافه کرد: مسلمانان و مسوولان دولت‌های اسلامی با برقراری وحدت می‌توانند فتنه‌های دشمنان را خنثی کنند و شاهد اتفاقات خوبی که مهمترین آنها ظهور امام زمان(عج) است، باشند.

 

وحدت‌آفرینی جهان اسلام از مهمترین آرمان‌های انقلاب است

مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین اظهار کرد: وحدت‌آفرینی مسلمانان جهان یکی از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی در عصر حاضرست و اگر چنین اتفاقی رخ دهد بی‌شک قدرت اسلام ارتقا خواهد یافت.

وی یادآور شد: دشمنان در جنگ سخت و نرم همواره تلاش دارند تا با ایجاد تفرقه، شکاف بین مسلمانان ایجاد شود و بر دولت‌های اسلامی سلطه پیدا کنند.

فاطمی‌نسب ابراز کرد: در عصر حاضر، دشمنان اسلام، گروه‌های داعش و تکفیری‌ را ایجاد کردند و با حمایت از آنها، جنگ را در کشورهای اسلامی از جمله سوریه و عراق به پا کردند.

مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین ادامه داد: مسلمانان اعم از شیعه و سنی با داشتن بصیرت، در جنگ‌هایی که دشمنان برپا کردند، با یکدیگر متحد شدند و با ایجاد وحدت‌رویه توانستند آنها را شکست دهند و به پیروزی برسند.

 

انتهای پیام/77009

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول