اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

ایجاد ۸۲ هزار فرصت شغلی در حوزه کشاورزی/پرداخت ۳۱ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امروز تفاهم شد تا حداقل ۸۲ هزار فرصت شغلی جدید در حوزه کشاورزی در ۱۰ رسته فعالیت ایجاد شود، گفت: تاکنون ۳۱ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پول پرداخت شده که به صورت نقد و اوراق بود.

ایجاد ۸۲ هزار فرصت شغلی در حوزه کشاورزی/پرداخت ۳۱ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد باقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم‌نامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه جهاد کشاورزی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی برگزار شد با اشاره به اینکه اقتصاد خواسته یا ناخواسته به خاطر متغیر برون‌زا زودتر تحت تاثیر تکانه‌ها قرار می‌گیرد، گفت: ارز یک متغیر برون‌زا بوده که تا حدی تحت تاثیر قرار گرفت، ضمن عذرخواهی از مردم، از مسئولان بانک مرکزی تشکر می‌کنیم که ثبات را ایجاد کردند و امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی افزود: توانستیم بدخواهی آمریکا از مسیر تحریم را در بخش‌هایی خنثی کنیم. مردم مباحثی از جمله رشد اقتصادی، فرصت شغلی جدید و تثبیت اشتغال موجود را از ما طلب می کنند و دانشگاه‌ها با آهنگ قابل قبولی نسبت به آموزش و فارغ‌التحصیلی افراد ماهر مشارکت می‌کنند. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امروز تفاهم شد تا حداقل ۸۲ هزار فرصت شغلی جدید در ۱۰ رسته فعالیت ایجاد شود که ۶ رسته آن برای تثبیت اشتغال موجود تعریف شد، گفت: همچنین توسعه باغات در مناطق مرزی در دستور کار است.

نوبخت با اشاره به گزارش‌های بین‌المللی اظهارداشت: آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که ایران یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و طبق گزارشات بین‌المللی، ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و قطعاً کشور کوچکی نیستیم که با یک تحریم ملت‌ها را از پای درآورند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: می‌خواهند مجدداً پای میز مذاکره بنشینیم، در مقابل مذاکره قبلی چه کردید و چه انجام دادید؟ ما به پیمان خود وفا می‌کنیم، باید شما به افکار عمومی دنیا پاسخ دهید که با مذاکراتتان چه کردید؟

معاون رئیس جمهور با اشاره به خودکفایی گندم تصریح کرد: امروز مستغنی از واردات ۱۰ میلیون تنی گندم هستیم، امسال یک ماه زودتر پرداخت‌های گندم پرداخت شد، ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان گندم خریداری شد که ۷ درصد بیش از پیش‌بینی‌ها بود.

نوبخت در مورد پرداخت‌های عمرانی نیز گفت: تاکنون ۳۱ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پول پرداخت شده که به صورت نقد و اوراق بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول