اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

دانشمندان شدت گرمایش اقیانوس ها را اشتباه محاسبه کردند

هشدارهای دانشمندان در مورد سرعت گرم شدن اقیانوس ها اشتباه بوده و خطای محاسباتی باعث شده آنها در این زمینه اطلاعات غلطی را منتشر کنند.

دانشمندان شدت گرمایش اقیانوس ها را اشتباه محاسبه کردند

به گزارش خبرنگار گروه عملی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از استار، تنها دو هفته بعد از انتشار گزارشی در نشریه معتبر نیچر در مورد سرعت بالای گرم شدن اقیانوس ها، موسسه اقیانوس شناسی Scripps که متولی انجام بررسی یادشده بوده، اعلام کرده روش مورد استفاده برای محاسبه سرعت گرم شدن اقیانوس ها دارای اشکالاتی بوده و همین مساله باعث شده اطلاعات غلطی در این زمینه منتشر شود.

بر این اساس ادعا شده بود اقیانوس ها 60 درصد بیشتر از گذشته گرمای محیط را جذب می کنند و حالا مشخص شده این ادعا صحیح نبوده است. رالف کیلینگ یکی از محققان موسسه Scripps می گوید با نویسندگان گزارش یادشده تماس گرفته شده تا آنها هر چه سریع تر خطای یادشده را برطرف کنند.

البته این خطا بدان معنا نیست که گرم شدن اقیانوس ها با سرعت پایینی در حال وقوع است و مشکل جدی در این زمینه وجود ندارد. ولی به نظر می رسد در مورد شدت این خطر تا حدی اغراق شده است.

لازم به ذکر است که محققانی از چین، فرانسه، آلمان و آمریکا در انجام پژوهش مذکور مشارکت داشته اند. نتایج این بررسی اولین بار در تاریخ 31 اکتبر منتشر شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول