اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی فارس با رئیس سازمان جنگل‌ها مطرح شد

از آب‌رسانی به قنوات و چاه‌های جنوب تا کنترل سیلاب‌ها در شمال

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از تلاش برای آب‌رسانی به قنوات و چاه‌های جنوب و کنترل سیلاب‌ها در شمال کشور برای کاهش مشکلات ناشی از خشک‌سالی خبر داد.

از آب‌رسانی به قنوات و چاه‌های جنوب تا کنترل سیلاب‌ها در شمال

خلیل آقایی امروز در حاشیه بازدید از اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار داشت: 32 میلیون هکتار از بیابان‌های کشور در معرض فرسایش بادی و آبی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اثرات مخرب خشک‌سالی در جنگل‌ها و مراتع اظهار داشت: وقتی خشک‌سالی گریبانگیر کشور می‌شود، همه منابع ازجمله آب شرب روستایی، دام، زراعت و منابع طبیعی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه راه‌حل دوری از مشکلات خشک‌سالی در فعالیت منابع طبیعی خلاصه می‌شود، ادامه داد: گسترش فعالیت آبخیزداری، منابع طبیعی و افزایش پوشش گیاهی مانع از خشک‌سالی می‌شود.

آقایی با بیان اینکه با فعالیت آبخیزداری در مناطق جنوب کشور قنات‌ها، چشمه‌ها و چاه‌ها را آب‌دار کردیم و پوشش گیاهی را افزایش دادیم، افزود: در مناطق شمال کشور و در همین مهرماه در باران‌ها سیل‌آسا، فعالیت آبخیزداری منجر به جلوگیری از خسارت سیل و هدایت آب به سمتی شد که هدر نرود و قابل استفاده باشد.

وی تصریح کرد: با فعالیت آبخیزداری می‌توانیم با سیل مبارزه و از خسارت‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت بهره‌وری اقتصادی از کویر و بیابان اظهار داشت: برای استفاده از کویر و بیابان و استفاده اقتصادی در این زمینه توسعه تاغ را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 70 درصد از اراضی مرتعی در معرض فرسایش بادی و آبی قرار دارند، از تشدید نظارت نیروهای یگان حفاظت در ارتباط با مبارزه و قاچاق و تخریب احتمالی درختچه‌های تاغ خبر داد و خاطرنشان کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد امر قاچاق در سال جاری نسبت به سال‌های قبل بیش از پنج درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در پاسخ به این سؤال که آیا کاهش پنج درصدی تنها در حوزه قاچاق تاغ بوده یا خیر، بیان کرد: مجموع قاچاق ازجمله تاغ!

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول