اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

یادداشت

جوشش غیرت فوتبال‌دوستان ارومیه‌ای در حمایت از تیم 90

راست گفته‌اند که مردم همواره جلوتر از مسئولان حرکت می‌کنند و این بار فوتبال‌دوستان ارومیه‌ای برای حمایت تمام قد از تیم 90، آستین بالا زده و اعلام آمادگی کردند.

جوشش غیرت فوتبال‌دوستان ارومیه‌ای در حمایت از تیم 90

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، از روزی که ارومیه در لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های کشور صاحب تیم شد، مشکلات شروع شد، چون علاوه بر اینکه زیرساخت‌های حضور در لیگ مانند یک چمن استاندارد، زمین تمرین، نبود رختکن و حتی نداشتن نورافکن ورزشگاه مهیا نبود، مسئولان شهری نیز به حمایت از این تیم تردید داشتند.

تیم با کمترین امکانات شکل گرفت و پس از گذشت چند هفته از شروع رسمی لیگ بسته شد، فوتبال دوستان ارومیه‌ای خوشحال بودند که تیمی در لیگ دسته یک کشور دارند و در بازی‌های خانگی این تیم موجی از شور و نشاط و هیجان را می‌آفریدند.

در ابتدا، تا تیم بخواهد خود را پیدا کند کمی طول کشید اما در ادامه با همت و تلاش بازیکنان و حمایت هواداران، تیم 90 توانست با سرمربی‌گری«وحید بیاتلو» نتایج قابل قبولی بگیرد و حتی در جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور نیز بازی تحسین برانگیزی مقابل تیم پرسپولیس تهران انجام داد.

اما با وجود نتایج مطلوب در لیگ دسته یک و با وجود اینکه حتی تکلیف قرارداد بازیکنان تیم نیز مشخص نبود و حق و حقوقی بابت بازی نمی‌گرفتند، امید می‌رفت که مسئولان نیز همت کرده و برای مرتفع کردن مشکلات تیم پا پیش می‌گذاشتند اما متاسفانه تیم از حمایت‌های مادی و معنوی مسئولان و بی توجهی آنها رنج برد.

تا اینکه 22 آبان، خبر استعفای«یحیی بهاری» مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی 90 ارومیه، شنیده شد، در بخشی از متن استعفای وی آمده بود« مردم شریف ارومیه؛ هواداران فهیم شهرم! سلام.
روزی که با 150 فوتبال آموز در سال ۹۰، مدرسه فوتبال نود ارومیه را افتتاح کردم حتی فکرش به ذهنم نمی رسید که روزی می رسد که این فوتبال آموزان نونهال پس از هفت سال کاراصولی و آموزش در رده های پایه، امسال در یکی از بزرگترین مسابقات لیگ فوتبال کشور که مطالبه 40 ساله و به حق مردم استان بود تن شان به تنِ بزرگان فوتبال ایران خواهد خورد و در این معیادگاه از شرافت و حیثیت فوتبال مظلوم ارومیه دفاع خواهند کرد.

حضور در لیگ دسته یک فوتبال کشور هر چند در اوایل با سختی های فراوان برای ما که تک و تنها و فقط فقط به عشق ارومیه مظلوم همراه بود اما نمی توان در این مسیر سخت حمایت بی نظیر و وصف ناپذیر هواداران و حضور صادقانه و دلگرم کننده آقای دکتر شهریاری استاندار ورزش دوست آذربایجان غربی در کنار تیم و روحیه دهی به مجموعه تیم به راحتی چشم پوشی کرد.

حمایت های استاندار محترم آذربایجان غربی مرهمی بر زخم های بی پایان تیم مردمی است که فقط خدا و غیرت کادر فنی و بازیکنانش و حمایت خالصانه هوادارانش را داشت.

هواداران عزیز۹۰ ارومیه! مسئولین محترم استانی و شهرستانی!، خدا را گواه می گیرم روزی که تیمداری در فوتبال لیگ یک را برعهده گرفتیم فقط حفظ آبرو و حیثیت فوتبال استان مان هدف اول و آخرمان بود، اگر تیم را تحویل نمی گرفتیم قطعا اینک سهمیه لیگ یکی استان در کشور تبدیل به دسته سه شده بود اما جلو آمدیم و هفته به هفته که می گذشت تنها و تنهاتر می شدیم.

حالا که با فضل پروردگار و غیرت کادرفنی و بازیکنان و حمایت های هواداران و اهالی رسانه توانسته ایم از شرافت فوتبال شهرمان دفاع کنیم اما خود را تنهاتر از همیشه می بینیم.

صادقانه می گویم که دیگر رمقی برای ادامه مسیر نداریم چون مشکلات زیادی که اکثر آنها خود ساخته خودی ها بوده و هست ادامه مسیر را برای ما سخت کرده است.»

بهاری حتی در گفت و گو با خبرگزاری فارس اعلام کرد که متاسفانه پس از برد بازی های تیم 90، ناراحتی در چهره برخی از مسئولان شهری کاملا نمایان بود!

در ادامه وحید بیاتلو، سرمربی تیم 90 نیز از تیم استعفا داد تا مشکلات تیم بیشتر و بیشتر شود، وی در پاسخ به علت استعفای خود گفت که تا امروز عاشقانه پای تیم ایستادیم و بدون دریافت تک ریالی کار را پیش بردیم، مشکل مالی یکی از هزاران مشکل ماست تیم ما تا به امروز در زمین استاندارد تمرین نکرده است و حتی بازیکنانم محل اسکان ثابتی ندارند و هر روز در یک مکانی حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود که تا به امروز به عشق هواداران که سرمایه اصلی این تیم هستند و در سرما و در هر شرایطی پشتیبان تیم بودند حضور داشتیم امیدوارم همه هواداران درک کنند که کناره گیری به خاطر عدم حمایت مسئولینی است که ما را مثل بچه سر راهی تنها گذاشته اند.

با رفتن بیاتلو، تمرینات تیم فوتبال ۹۰ ارومیه هم تعطیل شد و تیم ۹۰ ارومیه در آستانه انحلال قرار گرفت.

«عبدالله چمن گلی» مدیرکل ورزش و جوانان اعلام کرد، تیم منحل نخواهد شد و ادامه می دهد، از آن سو نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس که نقش فراوانی در گرفتن امتیاز این تیم لیگ دسته یکی به ارومیه داشت تاکید بر همراهی مسئولان با این تیم را کرد و از آن سو نیز محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در پیج اینستاگرامی خود نوشت: ان شاالله نگرانی برای ادامه تیم 90 ارومیه وجود ندارد.

اما مهمتر از همه وعده‌های مسئولان برای حمایت از تیم، جوشش غیرت فوتبال‌دوستان ارومیه‌ای در حمایت از تیم 90 تحسین برانگیز بود تا جایی که از چند روز گذشته انبوه پیام‌های مردمی در کانال‌های تلگرامی به چشم می‌خورد که خواهان کمک مالی به باشگاه و تیم هستند تا فوتبال ارومیه از خطر انحلال نجات یابد.

همچنین در این پیام ها هواداران ارومیه اعلام کرده اند که مردم همچنان عاشقانه تیم 90 را حمایت می کنند و مهم نیست که مسئولان کم کاری کند یا در خواب باشند.

برخی از پیام ها در نوع خود قابل توجه است، مثلا هوادارانی که خواستار شماره حساب بوده تا حقوق یک ماه خود را به حساب باشگاه واریز کنند و حتی هواداری در پیام خود اعلام کرده بود که حاضر است کفش های خود را فروخته و به حساب باشگاه بریزند.

بنابراین مردم همواره جلوتر از برخی مسئولانی حرکت می کنند که تا می توانند در مسیر شور و نشاط اجتماعی مردم سنگ اندازی می کنند و باید قدر این مردم را دانست.

به قلم نصیبه نیکزاد قوشچی

انتهای پیام/61024/ن

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول