اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از جلسه شورای شهر ساری

اذعان به تخلف 5 میلیارد تومانی در اجرای پروژه زیرگذر شرقی ساری

پس از انتقاد شدید اسفندیار عشوری عضو شورای شهر ساری نسبت به تخلف در تصویب بودجه 5 میلیارد تومان زیرگذر شرقی در مرکز استان مازندران، اعضای شورا اعلام کردند که با اطلاع اقرار کرده برای تسریع در احداث زیرگذر این تخلف انجام شده است.

 اذعان به تخلف 5 میلیارد تومانی در اجرای پروژه زیرگذر شرقی ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، پروژه زیرگذر شهید علمدار ساری در عین حال که هنوز  زمینه کاهش ترافیک در ابتدای ورودی شهر ساری را فراهم نکرده، این روزها به چالش جدی بین اعضای شورای شهر، شهرداری و فرمانداری تبدیل شده  و تصویب اضافه بودجه 5 میلیارد و 700 میلیون تومانی اعضای شورا با انتقاداتی مواجه شده است.

پل زیرگذر شهید علمدار به طول بیش از 320 متر  و عرض 9 متر و با اعتباری حدود 7 میلیارد تومان، براساس برنامه زمان‌بندی شده قرار بود حدود 100 روز به بهره‌برداری برسد، اما تاخیر در اجرای این پروژه  علاوه بر انتقادات افکار عمومی به یکی از دغدغه‌های اعضای شورای شهر ساری هم تبدیل شده است.

با اجرای بخش زیادی از پروژه، پیمانکار بحث افزایش اعتباری 5 میلیارد تومانی را به دلیل عدم پیش‌بینی درست محاسباتی درخواست کرده و اعضای شورای شهر با این افزایش اعتبار موافقت کرده و موضوع را در کمیته انطباق مورد بررسی قرار می‌گیرد، اعضای شورای شهر بدون توجه به نظرات کمیته انطباق و به دلیل تاخیر دو روزه در پاسخ‌دهی فرمانداری و بدون دریافت مجوز این کمیته، مصوبه جلسه شورا  را اجرایی می‌کنند.

این موضوع واکنش‌های شدید رسانه‌ای را به دنبال داشته و امروز هم به چالش جدی بین اسفندیار عشوری عضو شورای شهر ساری و سایر اعضای شورای شهر تبدیل شده است.

 

فرماندار مصوبه خلاف قانون شورا را تایید نکرد

 اسفندیار عشوری درباره روند اقدامات انجام شده و عملکرد کمیته انطباق و اقدامات خلاف قانونی که شورا انجام داده، اظهار کرد: فرماندار دو روز دیرتر به شما پاسخ داد، به شما اعلام کرد که باید موارد را پاسخ دهید.

وی با اعلام اینکه فرمانداری مصوبه خلاف قانون شورا را تایید نکرده است، افزود: فرمانداری به وظیفه قانونی خویش در پاسخ به موقع عمل نکرده که ظرف مدت 10 روز پاسخ دهد و در دوازدهمین روز پاسخ داد اما مصوبه کمیته انطباق را تایید نکرده است.

عشوری یادآور شد: اینکه اعضای شورای فتح باب بسیار غلطی را راه بیندازند و پروژه برای پیمانکار تعریف کرده و پروژه در اختیار پیمانکار قرار دهند اقدام 100 درصد خلاف قانون است.

شهرداری باید ترک تشریفات می‌گرفت

وی اضافه کرد: شهرداری اجازه دارد 25 درصد از مبلغ قرارداد را افزایش یا کاهش دهد،همچنین می‌تواند اگر 7 میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده 25 درصد از این مبلغ را به پیمانکار ابلاغ کرده و  پیمانکار تا این سقف فعالیت کند.

عضو شورای شهر ساری ادامه داد: مازاد بر این رقم را باید ترک تشریفات می‌گرفتند و از طریق آگهی واگذار می‌کردند.

تخلف آشکار 5 میلیارد تومانی در شورای شهر 

وی خطاب به رئیس شورای  شهر به بنده اعلام کنید که به استناد کدام ماده قانونی اختیارات شورا، 5 میلیارد و 700 میلیون تومان به شهرداری ابلاغ کردید که با پیمانکار قرارداد منعقد کند.

نگران پروسه ترک تشریفات بودیم

روایت علی‌اکبر ذلیکانی در ارتباط با علت تصویب افزایش بودجه 5 میلیارد تومانی برای پروژه زیرگذر شهید علمدار شهرداری نقشه‌ای را با همه جزئیاتش برآورد کرده و یک قیمت پایه‌ای استخراج می‌کند، این نقشه با همه جزئیات در اختیار پیمانکارانی که متقاضی شرکت در منقاصه بوده قرار می‌گیرد، آنها خارج از اینکه چه عددی را شهرداری خارج از فهرست بها محاسبه کرده یک عددی را براساس واقعیت بیرون استخراج کردند، تفاوت اساسی قیمتی بین فهرست بها و واقعیت‌های بازار وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: اعضای شورای شهر برای اینکه گرفتار استانداری و پروسه ترک تشریفات نشوند، نسبت به تصویب این بودجه اقدام کردند.

فرماندار باید پاسخگو باشد

وی اضافه کرد: این موضوع را تصویب کردیم که اگر کمیته انطباق که مرجع رسیدگی است اگر تصویب کرد پروژه به سرانجام برسد، از این به بعد مسئوولیت با ما نیست، فرمانداری در این زمینه باید پاسخ گو باشد.

عضو شورای شهر ساری ادامه داد: در حال حاضر گلایه ما این است که با وجود کمک‌های انجام شده و تصویب بودجه خلاف قانون پروژه تعطیل شد، حرف‌ها و اظهارات اصحاب رسانه درست است، خود فرماندار ساری هم با وجود اینکه می‌داند تخلف انجام شده اما به خاطر شهر و برای اینکه پروسه اجرای آن طولانی نشود، جلوی اجرای پروژه را نگرفته است.

عضو شورای شهر ساری ادامه داد: با مساعدتی که شورا، فرمانداری و سایر دستگاه‌های اجرای کردند و همه مسئوولیت به جان خریدند پروژه تعطیل است و دلیل آن هم نداشتن معاونت فنی است و در طی روزهای آینده من مجبور هستم که حرف بزنم.

عشوری وارد این موضوع نشود

مدینه عضو شورای شهر ساری که نسبت به اظهارات عشوری اعتراض داشت، گفت: مسؤول این موضوع کمیته انطباق است، بنده استعداد دارم که وارد موضوع نشوید.

عشوری در پاسخ این اظهارات مدینه گفت: بنده وارد این موضوع می‌شوم، شورا در این مصوبه تخلف داشته و این کار خلاف توسط  رئیس شورا جهت‌دهی شده است.

وی با اعلام اینکه اقدام خلاف انجام شده است، افزود: بنده این موضوع را ثابت می‌کنم.

نقیبی با اطلاع تخلف کردیم

عشوری خطاب به فرامز نقیبی یکی از اعضای شورای شهر ساری که شما چرا با وجود اینکه می‌دانستید تخلف است، نسبت به این مصوبه رای دادید، و اگر می‌دانستید خلاف است چرا رای دادید؟

مدینه رئیس شورای شهر ساری با اعلام اینکه این موضوع تنها با رای بنده به تصویب نرسیده است، افزود: همه اعضا شورای شهر نسبت به این مصوبه رای دادند.

نقیبی دیگر عضو شورای شهر ساری با اعلام اینکه همه با وجود اطلاع از این مصوبه خلاف نسبت به آن رای دادیم و همه شاهد هستند و بنده به مسؤولان شهرداری قسم دادم که از این بعد مصوبه این چنین وارد صحن شورا نشود.

نجاریان: من در جلسه نبودم

به گزارش فارس سعید نجاریان در این جلسه اعلام کرده است که در زمان تصویب این جلسه در شوار حضور نداشت، سایر اعضای شورا هم نسبت به تخلف بودن این مصوبه اقرار کردند، اما آنچه که امروز نگرانی جدی مردم در ورودی شهر ساری، پروژه رها شده زیرگذر شهید علمدار ساری است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول