اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

حادثه 11 سپتامپر؛ عامل کاهش ورود دانشجویان بین‌المللی

براساس آماری که توسط وزارت علوم و تحقیقات آمریکا مبنی بر ثبت نام دانشجویان بین‌المللی منتشر شده، حادثه 11 سپتامپر یکی از علل مهم در کاهش میل دانشجویان خارجی برای حضور در دانشگاه‌های این کشور است.

حادثه 11 سپتامپر؛ عامل کاهش ورود دانشجویان بین‌المللی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سایت «universityworldnews»،  براساس آماری که توسط وزارت علوم و تحقیقات آمریکا منتشر شده است، در سال 2017 حدود یک میلیون دانشجوی بین‌المللی در سراسر آمریکا ثبت نام کرده‌اند. 

آمارها حاکی از آن است، این رقم 1.5 درصد کمتر از سال 2016 و از سال‌های پس از حادثه 11 سپتامبر، کمترین نرخ ثبت نام دانشجویان خارجی است.

مؤسسه آموزش بین المللی (IIE) که این پژوهش را انجام داده تأکید می‌کند، حادثه 11 سپتامبر بر روند انتخاب دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در ایالات متحده آمریکا تأثیرگذار بوده است. 

بیشترین نرخ  ثبت نام در برنامه شناخته شده آموزش عملی اختیاری (OPT) رخ داده است که به دانشجویان اجازه می‌دهد پس از تکمیل مطالعات خود برای یک سال در آمریکا کار کنند.

این یافته‌ها، بر اساس داده‌های جمع آوری شده از دانشگاه‌های برتر آمریکا به دست آمده است. 

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد، در سال 2002 نرخ ثبت نام به نسبت سال‌های گذشته حدود نیم درصد و پس از آن به طور متوالی با کاهش رو به رو بوده است.

نکته دیگری که کارشناسان به آن اشاره می‌کنند، تغییرات سیاست‌های مهاجرت توسط دولت ترامپ است که در یکی دو سال گذشته حواشی زیادی ایجاد کرده است.

معاون وزیر امور خارجه برای امور آموزشی و فرهنگی آمریکا می‌گوید: «موضوعی که کاملا روشن است، تأثیر سیاست بر کاهش میل دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در آمریکا است».

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول