اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس عراقی خبر داد

طرح آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای آن علیه اردن

کارشناس امنیتی عراق از طرح توطئه آمریکا، عربستان و امارات علیه اردن به منظور همراه کردن این کشور با معامله قرن، پرده بر داشت.

طرح آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای آن علیه اردن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عباس العرداوی» کارشناس امور امنیتی در عراق، تاکید کرد که آمریکا از حضور نیروهای امنیتی و جنگنده‌های عراقی در نزدیکی پایگاه‌های نظامی‌اش واقع در نوار مرزی مشترک میان عراق و سوریه جلوگیری می‌کند.

وی در گفت‌‌وگو با پایگاه خبری «المعلومة» عراق، اعلام کرد که هدف آمریکا از این اقدام، تسهیل روند انتقال داعش به داخل خاک عراق و نیز پنهان کردن شمار حقیقی نیروهای حاضر در این پایگاه‌های نظامی است.

العرداوی تاکید کرد: نیروهای آمریکایی حاضر در نوار مرزی مشترک عراق و سوریه، برای تضمین اجرای «معامله قرن» و ایجاد یک زمین مناسب یا یک کشور ثالث برای داعشی‌ها پس از شکست آنها در عراق و سوریه، با همکاری عربستان و امارات تلاش می‌کنند تا بار دیگر داعش را احیا و مجهز کنند.

این کارشناس امور امنیتی عراق افزود که آمریکا از نزدیک‌شدن هواپیماهای عراق و نیروهای امنیتی این کشور به پایگاه‌هایش در این منطقه جلوگیری می‌کند تا ضمن پنهان کردن شمار حقیقی نیروهای حاضر در این پایگاه‌ها و نیز هویت برخی از افسران موساد حاضر در آنها، جزئیات نحوه انتقال تروریست‌ها به پایگاه‌هایش در شمال کویت و ترانزیت آنها از این پایگاه‌ها به مناطق دیگر با استفاده از بالگرد را پنهان کند.

وی گفت که تحرکاتی نیز برای رهایی از حکومت پادشاهی اردن در جریان است و به پیشنهاد امارات و عربستان، این رویکرد ایجاد شده که داعش به اردن انتقال داده شود تا این کشور در قبال این رویکرد با معامله قرن همسو و موافق شود.

معامله قرن، طرحی آمریکایی است که هدف نهایی آن ایجاد نظم جدید منطقه‌ای با شکل‌گیری قدرت رژیم صهیونیستی و پایان منازعه فلسطین است. این طرح با مخالفت‌های طرف‌های فلسطینی و حتی تشکیلات خودگردان فلسطین و شخص «محمود عباس» همراه است.

تغییر وضعیت کرانه باختری و اشغال بخش‌های دیگری از آن از سوی رژیم صهیونیستی موجب آواره شدن بخشی از فلسطینیان به سوی اردن خواهد شد. ضمن آنکه در معامله قرن سخنی از حق بازگشت آوارگان به میان نیامده است. لذا برای اردن بسیار مهم است که برای مسئله آوارگان فلسطینی و امنیتش قبل از اجرای طرح تدابیری اندیشیده شود. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول