اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز:

حرکت به سمت ایجاد و توسعه‌ دانشگاه‌های کارآفرین نیاز امروز جامعه است/ برای خارج شدن از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان نیاز داریم

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با بیان اینکه حرکت به سمت ایجاد و توسعه‌ دانشگاه‌های نسل سوم که از آن به عنوان دانشگاه‌های کارآفرین یاد می‌شود، یک الزام است؛ گفت: امروزه تولید علم و فناوری در دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی سودمندتر است که بتواند نیاز روز جامعه و صنعت را برطرف کند.

حرکت به سمت ایجاد و توسعه‌ دانشگاه‌های کارآفرین نیاز امروز جامعه است/ برای خارج شدن از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان نیاز داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اصغر عسگری عصر امروز در آیین دومین همایش به سوی کارآفرینی و دانشگاه کارآفرین در دانشگاه تبریز در هفته جهانی کارآفرینی اظهار داشت: امروزه از دانشگاه‌های نسل سوم به عنوان دانشگاه‌های کارآفرین یاد می‌کنند که در این نوع دانشگاه‌ها تولید علم با توجه به هدفگذاری‌های صورت گرفته بر اساس نیاز جامعه به صورت نوآورانه و کاربردی تولید می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز تولید علم و فناوری در دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی سودمندتر است که بتواند نیاز روز جامعه و صنعت را برطرف کند، افزود: دانشگاه‌ها در گام اول ضمن هدفگذاری و حرکت در مرزهای دانش، باید به تولید علم و فناوری بپردازند که بتواند گرهی از مشکلات جامعه را حل نماید.

به گفته وی دانشگاه تبریز نیز با تدوین برنامه‌های راهبردی و کلان از جمله حرکت در مرزهای دانش، توسعه همکاری‌های بین‌المللی و به‌ویژه با ایجاد مراکز رشد، نوآوری و فناوری و دیگر مراکز تحقیقاتی در راستای رسیدن به دانشگاه کارآفرین گام‌های موثری در سال‌های اخیر برداشته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود خواستار توجه جدی مسوولان دانشگاه‌ها، دستگاه‌های ذی‌ربط و دیگر موسسات علمی به تولید علم و فناوری با توجه به نیاز جامعه شد.

برای خارج شدن از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان نیاز داریم

ضیاالدین دائی کوزه‌کنانی رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز نیز در این مراسم ضمن تشریح ظرفیت‌های این دانشکده گفت: هم اینک این دانشکده با داشتن بیش از 2 هزار دانشجو، یکی از بزرگترین دانشکده‌های دانشگاه تبریز محسوب می‌شود و در همین راستا نیز این دانشکده با تکیه بر اساتید باتجربه و به‌ کمک دانش روز و تحقیقات علمی در راستای اهداف علمی-پژوهشی کشور و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد گام برمی‌دارد.

وی، در بخش دیگر سخنان خود افزود: نیروی انسانی فارغ‌التحصیل شده در دانشگاه‌ها بزرگترین سرمایه هر کشور است و از این رو در کشورمان نیز با بها دادن به این قشر می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد.

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز تصریح کرد: امروزه برای خارج شدن از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان نیاز داریم، که برای تحقق این امر می‌توان از کمک و ظرفیت دانشگاهیان بهره‌مند شد.

گزارش فارس حاکی است، سخنرانی‌هایی از جمله " کارآفرینی شرکت پارلا و موفقیت‌های آن" توسط جعفر صبحی، "فعالیت‌های مرکز نوآوری و رشد دانشگاه" توسط مینا زلفی، "نقش صندوق کارآفرینی امید در رشد کسب و کارهای کوچک" توسط محمد کریم‌زاده، "دانشگاه کارآفرین" توسط محمد فاریابی، "کارآفرین باش" توسط بهرام ستاری، " مسیر آینده شغلی من" توسط جعفر تنها و عادل کاظمی، نشست دانشجویی، تحت عنوان " استارتاپ‌های دانشجویی"، کارگاه آموزشی، تحت عنوان "آشنایی با مدل‌های کسب و کار و استارتاپ‌های ناب" از سوی بهرام ستاری، "کارآفرینی، پیش نیازها و موانع"، و "مورد کاوی تشریح فرآیند کارآفرینی از مرحله اول تا ورود به بازار" توسط محمد فاریابی و " اصول رزومه نویسی" توسط فرناز درخشان از دیگر برنامه‌های این همایش دو روزه است.

لازم به ذکر است: این همایش از سوی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و مدیریت امورفناوری دانشگاه تبریز طی روزهای 21 و 22 آبان ماه سال‌جاری در آمفی تئاتر کهربا و سالن یشم دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 60023 /۴۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول