اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان در جمع مدیران مطرح کرد

خداحافظی بیش از 176 مدیر ارشد کشوری/ نمایندگان از رفتن ما اندوهگین هستند!

استاندار سمنان در آخرین صحبت‌هایش در جمع مدیران استان سمنان گفت: امروز بیش از 176 نفر از مقامات ارشد کشور بر اساس قانون مصوب مجلس از کرسی مدیریت کنار می‌روند؛ گرچه جامعه به خدماتشان نیاز دارد.

خداحافظی بیش از 176 مدیر ارشد کشوری/ نمایندگان از رفتن ما اندوهگین هستند!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حضور سیدشهاب‌الدین چاوشی استاندار سمنان ظهر دوشنبه، 21 آبان، در جلسه شورای اداری استان سمنان با سخنان جالب و قابل‌تأملی همراه بود.

وی در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از خدمت بیش از 10 ماهه خود به مردم استان سمنان اظهار داشت: آرزو دارم این خدمات ماندگار و جاری باشد.

استاندار سمنان بیان کرد: توفیق خدمت‌رسانی بیش از این و استفاده از ظرفیت‌های موجود از وسع ما خارج بوده و اگر نتوانستیم برای مردم فرصت بهتری فراهم آوریم، پوزش می‌طلبیم.

چاوشی ضمن قدردانی از عمده نمایندگان مجلس در استان سمنان بیان کرد: سه نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، دامغان و شاهرود و میامی در خانه ملت درنهایت انصاف، حق امانت مردم را به جای آوردند و دست آنها را به‌واسطه خدمت خالصانه می‌بوسم؛ انصافاً هر سه مبادی آداب بودند و دخالتی از آنان ندیدم و به حوزه اختیارات همدیگر احترام گذاشتیم.

وی افزود: صرف‌نظر از نگاه‌های سیاسی و جناحی، همه متعلق به نظام و مکتب اهل‌بیت (ع) هستیم و از همراهی و هم‌جواری هم بهره بردیم.

نمایندگان از رفتن ما اندوهگین هستند!

استاندار سمنان اظهار داشت: نمایندگان امروز از رفتن ما اندوهگین هستند و از دوری ما غصه دارند؛ دوره خدمت هر کسی به سر می‌آید، طول و عرض آن مهم نیست و مهم به جای گذاشتن خاطرات ماندگار است.

چاوشی به لزوم توجه همیشگی به مردم اشاره و تصریح کرد: مردم در همه سطوح باید دیده شوند و مورد توجه قرار گیرند و مسؤولان نباید از این امر مهم غافل شوند.

وی به ضرورت همدلی مردم برای برون‌رفت از مشکلات کشور اشاره کرد و اظهار داشت: کشور ما سخت‌ترین مقطع تاریخی را می‌گذارند و به همدلی، وحدت و مدارای مردم نیازمندیم تا نقشه خامی که دشمن در سر می‌پروراند، را به آنان بازگردانیم.

استاندار سمنان تأکید کرد: باید برای گره‌گشایی مشکلات مردم تلاش کنیم و یار و غمخوار آنان باشیم.

چاوشی با بیان اینکه شرایط خاص کشور نیازمند بازبینی جدی و همه‌جانبه در تثبیت قوانین کارآمد و اجرای آن است، اظهار داشت: بهترین مجریان با نقض قانون نمی‌توانند معجزه کنند و بهترین دولت با نقض قانون از سوی نهادهای مختلف حاکمیتی یا خود مردم قادر به اداره کشور نخواهند بود.

وی ادامه داد: با سیستم متمرکز اداری نمی‌توان کشور پهناوری چون ایران را مدیریت کرد؛ هر استانی باید مسؤولانشان در قبال مسؤولیتشان پاسخگو باشند و لازمه این کار، دادن اختیار امور به مسؤولان هر استان است و بهترین استانداران و مدیران برابر انبوه قوانین ناکارآمد از اداره امور عاجز و ناتوان خواهند بود.

3 قوه استقلال دارند

استاندار سمنان بیان کرد: عدم مداخله هر کدام از ارکان حکومت در کار دیگری از ضرورت‌های نظم سیاسی است و هر اقدامی خارج از چارچوب قانون اساسی، نظم سیاسی را مختل می‌کند و اگر نظم سیاسی و اجتماعی از هم بپاشد، کسی از آثار مخرب آن در امان نخواهند ماند.

چاوشی با بیان اینکه امروز بیش از 176 نفر از مقامات ارشد کشور بر اساس قانون مصوب مجلس از کرسی مدیریت علی‌رغم تشخیص خود مبنی بر نیاز جامعه از خدماتشان کنار می‌روند، ادامه داد: نمایندگان باید اجازه دهند تا دولت، مدیران ارشد خود را برای اجرای سیاست و اداره امور به کار بگمارد.

چاوشی افزود: هر اقدامی برای دور زدن قانون اساسی در جهت دستیابی به مقاصد سیاسی، جناحی و شخصی محکوم است؛ همه باید از قانون تمکین کنند ولو به ضررشان باشد.

وی بیان کرد: مردم باید برابر قانون‌شکنی حساسیت نشان دهند؛ امر به معروف و نهی از منکر باید به‌عنوان دو فریضه همگانی رواج یابد تا کسی جرأت دست‌درازی به حقوق مردم را نداشته باشد و در این بین، رسالت رسانه‌ها بسیار عظیم و تاریخی است.

بی‌اعتمادی و بی‌تکیه‌گاهی؛ نگران‌کننده

استاندار سمنان از تلاش برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای به‌عنوان دغدغه مشترک مسؤولان یاد کرد و افزود: امروز برای جلوگیری از کاهش تلفات جاده‌ای همه باید بسیج شوند تا تصادفات منجر به جرح و فوت در این استان کاهش یابد.

وی ادامه داد: برنامه تثبیت گردشگری و ایجاد توقفگاه منجر به حرکت مقطعی در کاهش تصادفات در این استان شد و باید این حرکات مستمر باشد.

چاوشی خطاب به مسؤولان استان سمنان گفت: نیاکان شما زوار امام رضا (ع) را تکریم می‌کردند و حداقل کار مسؤولان استان باید کاهش تلفات و زواری باشد که از این استان عبور می‌کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها باید با حوصله تمام با مردم و بیماران برخورد کنند، ادامه داد: مردم در مراجعه به دستگاه‌های مختلف باید احساس رضایت کرده و اعتماد عمومی جلب شود؛ چراکه بی‌اعتمادی و بی‌تکیه‌گاهی در جامعه نگران‌کننده می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم باید به اقتدار دولت، حکومت، پلیس و نیروهای امنیتی اطمینان پیدا کرده و از مراجعه به دستگاه قضایی اطمینان حاصل پیدا کنند.

چاوشی یکی از توفیقات استان سمنان را وجود دستگاه قضایی خوب عنوان و خاطرنشان کرد: دادستان استان سمنان، انسانی فرهیخته دلسوز و پرتلاش است و گاهی خارج از وظیفه اداری خود برای ارائه خدمات به مردم استان ورود می‌کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه همراهی و همدلی منجر به توسعه جوامع می‌شود، ادامه داد: امروز توسعه فرهنگ دیانت در گرو عمل است و افزایش امید و تلاش به گره‌گشایی امور منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نجات جامعه در گرو رفتار صحیح است، افزود: هر کسی حوصله برخورد مناسب و پاسخگویی منظم به مردم را ندارد، باید شجاعانه از حیطه فعالان خود کنار برود و عرصه را برای مدیر کارآمد و شایسته فراهم آورد.

 

این خاطره خوش از یادم نمی‌رود

استاندار سمنان از نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان به‌عنوان منشأ خیر و برکات برای استان یاد کرد و افزود: تصور من این است که خداوند برخی از بلاها را به‌واسطه وجود انسان‌هایی چون آیت‌الله شاهچراغی از منطقه دور می‌کند و این مسأله در روایت نیز آمده؛ آیت‌الله شاهچراغی مردی وارسته و خوش‌خلق است و باید این فرصت ارزشمند را قدر دانست.

چاوشی با بیان اینکه امروز فرصت خدمتگزاری ما در این جایگاه حساس به اتمام رسید، افزود: امروز از همراهی و خدمت به مردمی باز داشته شدیم که خداوند چشمان ما را نسبت به مشکلات آنان بینا کرده بود و انتظار ما این است تا خادمان دیگر، بسیاری از اقدامات ریل‌گذاری شده را به نتیجه برسانند.

وی با بیان اینکه خاطره خوش حضور و خدمت‌رسانی در این استان را از یاد نخواهد برد، خاطرنشان کرد: مجلسی‌ها با قانون مصوب خود، ما را از توفیق خدمت به مردم بازداشتند؛ ولی یاد و نام «دارالمرحمه» را در خدمتگزاری به زوار علی ابن موسی (ع) در ذهن و دل ما باقی گذاشتند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول