اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

طی یادداشتی در فیگارو

اردوغان: مبارزات ترکیه با تروریسم، برای امنیت اروپا ضروری است

رئیس‌جمهور ترکیه طی یادداشتی در روزنامه فیگارو با بیان اینکه آنکارا همواره به تمامیت ارضی کشورهای همسایه احترام گذاشته، مبارزات کشورش با تروریسم را برای امنیت اروپا ضروری دانست.

اردوغان: مبارزات ترکیه با تروریسم، برای امنیت اروپا ضروری است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید مجدد بر تمایل آنکارا جهت پیوستن به اتحادیه اروپا، گفت که مبارزات این کشور با تروریسم در غرب آسیا است که امنیت اروپایی‌ها را حفظ می‌کند.

اردوغان طی یادداشتی در روزنامه فرانسوی «فیگارو» ضمن بیان اینکه ترکیه همواره به تمامیت ارضی کشورهای همسایه خود احترام گذاشته، نوشت که آنکارا حتی گام‌هایی را برای حفاظت از صلح و ثبات در این کشورها برداشته است.

وی توضیح داد: «مخالفت ترکیه با اشتراک سرزمین تحت توافقنامه سایکس-پیکو و مبارزه با سازمان‌های تروریستی از جمله داعش، پ.ک.ک و گروه تروریستی گولن (فِتو)، نشانه‌های محترم شمردن تمامیت ارضی همسایگان ما و ضرورتی برای امنیت کشورهای اروپایی است».

رئیس‌جمهور ترکیه در این یادداشت به مناسبت صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول، خاطر نشان کرد: «بزرگترین درسی که از جنگ جهانی اول آموخته می‌شود، دشواری برقراری صلح دائمی است. (ترکیه) به اقدامات خود جهت عضویت کامل در اتحادیه اروپا می‌دهد، زیرا این مهمترین پروژه صلحی است که اروپا با آن مواجه است».

اردوغان با اشاره به بحران‌های کنونی در سوریه، فلسطین، لیبی، عراق و دیگر مناطق جهان افزود: «مرزهای تصنعی که قدرت‌های بزرگ بعد از جنگ جهانی اول ترسیم کرده‌اند، باعث بروز مشکلات عدیده‌ای شده‌اند... ترکیه اما همزمان با این مسئله، به کمک به صلح و ثبات در خاورمیانه ادامه می‌دهد».

وی ضمن بیان اینکه جنگی که صد سال پیش پایان یافت، نتایج استثمار، توسعه‌طلبی و ستیزه‌جویی را به بشریت نشان داد، نوشت: «در همین حال، اشتباهاتی که در زمان اقدامات جهت برقراری نظم جهانی رخ داد، منجر به شرایطی شد که جنگ جهانی دوم را درپی داشت».

رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (یکشنبه) به همراه سران دیگر کشورهای جهان، با سفر به پاریس، در مراسم صدمین سال پایان جنگ جهانی اول شرکت کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م


عضویت در کانال های بین‌الملل و سیاست خارجی فارس
سروش
آی گپ


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول