اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بوش به رغم اعتراضات مخالفان، «مدال آزادی» گرفت+عکس و فیلم

معترضان آمریکایی به جنگ‌های واشنگتن بعد از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در افغانستان و عراق، در مخالفت با اعطای «مدال آزادی» به جورج بوش پسر تظاهرات و تجمع کردند.

بوش به رغم اعتراضات مخالفان، «مدال آزادی» گرفت+عکس و فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اقدام یک نهاد آمریکایی موسوم به «مرکز ملی قانون اساسی» در اعطای جایزه «مدال آزادی» به رئیس‌جمهور جنگ‌طلب سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ این کشور، سبب تظاهرات و تجمعات فعالان آمریکایی در شهر «فیلادلفیا» شد.

بنا بر گزارش سی‌بی‌اس، مراسم روز یکشنبه در شهر فیلادلفیا ایالت پنسیلوانیا این مرکز آمریکایی برای اعطای جایزه موسوم به «مدال آزادی» با حواشی زیادی برگزار شد.

در مراسم «مرکز ملی قانون اساسی»، مدال مذکور به «جورج بوش پسر» و «لورا بوش» همسر او اختصاص داده شد و «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دولت سابق این کشور شخصا این مدال را به گردن بوش انداخت.

اعظای این جایزه سبب اعتراض مخالفان به مواضع جنگ طلبانه بوش پسر شد و اعتراض آنها قبل از برگزاری مراسم و حتی حین برگزاری آن ادامه داشت.

طبق گزارش‌ها، حدود ۳۰ نفر از کهنه‌سربازان و مخالفان جنگ پیش از برگزاری مراسم در فیلادلفیا تلاش کردند جاده‌ منتهی به مرکز برگزاری مراسم را مسدود کنند.

بعد از آغاز مراسم هم، تعدادی از مخالفان حین سخنرانی «جو بایدن» در خصوص شایستگی بوش و همسرش برای دریافت «مدال آزادی»، با سر و صدا، سوت و هو کردن‌ها، تلاش کردند که مراسم را مختل کنند.

کار به جایی رسید که نیروهای امنیتی مراسم برخی از معترضان را به بیرون از سالن مراسم منتقل کردند.

معترضان در بیرون از محل برگزار مراسم هم تجمع کردند و مخالفت خود را با این شعار نشان دادند: «به جنگ‌های بی پایان جایزه ندهید».

بوش پسر در دوره ریاست جمهوری به بهانه‌هایی از قبیل حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به آمریکا ابتدا به افغانستان حمله کرد و با ادعای وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق در سال ۲۰۰۳ به این کشور منطقه غرب آسیا لشگرکشی کرد.

جنگی که بوش در افغانستان آغاز کرد، با گذشت بیش از ۱۷ سال همچنان ادامه دارد و این کشور جنگ زده هنوز هم صحنه ناامنی‌های روزانه است.

نتیجه لشگرکشی آمریکا در عراق هم چیزی جز ویرانگری، ناامنی و قتل غیرنظامیان نبود.

رئیس‌جمهور وقت آمریکا در سال ۲۰۰۵ تعداد تلفات عراقی‌ها در نتیجه جنگ واشنگتن را بیش از ۳۰ هزار نفر برشمرده بود، اما نتایج تحقیقات حاکی از تلفات به شدت بیشتری است.

یک پژوهش با نام  IRAQ Body Count تعداد تلفات را در فاصله زمانی ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ بیش از ۱۵۰ هزار نفر اعلام کرد، در اکتبر سال ۲۰۰۶ در مجله پزشکی به نام The Lancet تعداد تلفات عراقی‌ها بالغ بر ۶۵۵ هزار نفر برآورد شده بود.

نتیجه تحقیق مرکز انگلیسی به نام «او.‌آر.بی» در سال ۲۰۰۷ تعداد تلفات در جنگ آمریکا علیه عراق را یک میلیون و دویست و بیست هزار و پانصد و هشتاد نفر اعلام کرد.

 

اعتراض به اعطای جایزه »مدال آزادی» به بوش پسر

 

اعتراض به اعطای جایزه »مدال آزادی» به بوش پسر

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول