اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

در گفت‌وگو با فارس

صداوسیما ابعاد تحریم را به خوبی برای مردم روشن کرد

یک نماینده مجلس گفت: عملكرد صداوسيما در خصوص تحريم‌ها و آگاهي دادن به مردم در مجموع مثبت بوده است.

صداوسیما ابعاد تحریم را به خوبی برای مردم روشن کرد

«محمدعلی وکیلی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس در خصوص عملکرد صداوسیما در خصوص تحریم ها اظهارداشت: به نظر بنده عملکرد صداوسیما در زمینه آگاهی دادن به مردم و موضوع تحریم در مجموع عملکرد مثبتی بوده است. 
وی با بیان اینکه دولت‌ها می‌آیند و می‌روند اما آنچه که باید بماند جمهوری اسلامی ایران است، افزود: تحریم اقدامی علیه منافع ملی ایران بود و این دولت هم پایان می یابد اما ملت ایران پایانی ندارد. 
مدیرمسئول روزنامه ابتکار تصریح کرد: هدف این تحریم‌ها جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران بوده و هست؛ تحریم ها اقدامی خصمانه، ماجراجویانه علیه مردم کشورمان بوده و هست و باید در مقابل این تحریم ها با تمام وجود ایستاد.
وی با بیان اینکه آنچه می‌تواند تحریم ها را خنثی کند صدای واحد در مقابل تحریم‌هاست، افزود: در مقابل آنچه می‌تواند ملت را از پای درآورد شنیدن صداهای مختلف در برابر تحریم‌ها و آمریکاست؛ رمز موفقیت ما هم در طول این ٤٠ سال در مقابله با آمریکا، وحدت کلمه بوده الان هم این وحدت کلمه می‌تواند آثار این تحریم‌ها را به حداقل برساند و آرامش را به جامعه برگرداند و مردم را هم نسبت به رسالت تاریخی شان آگاه کند. 
عضو هیات نظارت بر مطبوعات در مجلس دهم اضافه کرد:البته مسئولان را هم باید نسبت به ظرفیت تاب آوری مردم توجه داد، گاهی ما مسئولان متوجه تا آوری ظرفیت مردم نیستیم، این حرف، حرف درستی است و باید ظرفیت تاب آوری مردم همواره یادآوری شود. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع عملکرد صداوسیما در خصوص تحریم ها قابل دفاع بوده است.

** حملات هدفمند به سازمان صداوسیما 

همچنین محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس نیز در واکنش به برخی ادعاها و همجمه به رسانه ملی در گفـت‌وگو با فارس گفت: بارها دیده‌ایم که در دولت‌های اصلاح طلب چه دولت اصلاحات و چه این دولت به صورت هدفمند به صداوسیما حملاتی شده، برخی نمایندگان مجلس هم چه در دوره ششم و چه در دوره های بعد به ویژه در این دوره نسبت به صداوسیما هجمه هایی صورت میگیرد. 
وی تصریح کرد: اظهارنظرهای تند و صدور بیانیه علیه صداوسیما صرفا به دلیل اینکه صداوسیما در برنامه ای مطلبی را تشریح کند نیست بلکه در ذات وجود این آقایان است به این دلیل که از صداوسیما توقع دارند همان مشی را برود که خود آنها دنبال می‌کنند یعنی مشی سازشکارانه، غیرانقلابی، وابسته به غرب و بی‌توجه به توانمندی‌های داخلی.
این نماینده مجلس ادامه داد: از طرف دیگر هم کمرنگ کردن همه کاستی‌ها، مشکلات ناشی از سوء مدیریت آقایان است و از صداوسیما طلب دارند. 
وی با تاکید بر اینکه صداوسیما یک وظیفه انقلابی دارد و باید برای اهداف بزرگ و آرمان های بلند انقلاب تلاش کند، یادآورشد: توقع مردم بیان مشکلات و دغدغه هاست که به گوش دولتمردان برسد و این از وظایف اولیه صداوسیما است به همین دلیل اگر غیر از این باشد مردم مطالبه خواهند کرد. 
پورمختار بر همین اساس گفت: طبیعی است افرادی که تناسبی با ارزش ها و انقلاب ندارند و یا دنبال منفعت خودشان هستند مخالف مشی انقلابی صداوسیما باشند. این نوع  رفتارها نباید تاثیری به مدیریت صداوسیما بگذارد و همچنان قوی و استوار کار خود را انجام دهند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول