اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

ضیائی پرور در گفت‌وگو با فارس:

مواضع سعودی‌ها در راه‌اندازی شبکه ایران اینترنشنال روشن است/ ماجرای خرید سهام توییتر

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مواضع شبکه ایران اینترنشنال کاملا مشخص و واضح است و از آنجایی که وضعیت مالی خوبی دارد، پول حسابی هم خرج می‌کند که این پول‌ها برای سعودی پولی نیست چراکه هدفش تاثیر بر افکار عمومی ایران است و هدف مهمی را از سمت خود دنبال می‌کند.

مواضع سعودی‌ها در راه‌اندازی شبکه ایران اینترنشنال روشن است/ ماجرای خرید سهام توییتر

«حمید ضیائی پرور» مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، درباره ظهور شبکه ایران اینترنشنال گفت: در رقابت سیاسی، ایدئولوژی، مذهبی و منطقه‌ای بین ایران و عربستان طبیعی است که در حوزه رسانه هم این دو کشور با یکدیگر رقابت کنند و ما هم در شبکه‌های عربی زبانمان دارای قدرت هستیم و اینطور نیست که دست خالی باشیم.

وی با اشاره به حساسیت سعودی نسبت به خبرنگاران ایرانی نیز بیان داشت: یادم هست ۷ سال پیش به همراه وزارت امور خارجه سفری به کشورهای حاشیه خلیج فارس (بحرین، کویت، قطر) داشتیم و  آن کشورها به شدت نسبت به حضور تیم خبری شبکه العالم حساسیت نشان می‌دادند. چراکه آنها هم می‌دانند که شبکه العالم برای تلویزیون جمهوری اسلامی است که در کشورهای عربی زبان برنامه پخش می‌کند و حتی در مذاکرات و ملاقات‌ها و حتی در فرودگاه با حساسیت بالایی با خبرنگاران العالم برخورد می‌کردند.

ضیایی پرور در ادامه افزود: ما از قدرت رسانه‌ای خودمان برای نفوذ بر افکار عمومی کشورهای عربی استفاده می‌کنیم و آنها هم همین کار را می‌کنند و زیاد عجیب نیست که شبکه ایران اینترنشنال شبکه سرسپرده عربستان سعودی باشد. همین شبکه ممکن است سال بعد اسپانسر دیگری از کشورهای دیگر مثل اسرائیل و امریکا پیدا کند و سرسپرده آن کشورها شود.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه سعودی مواضع مشخصی در هدایت این شبکه دارد، بیان داشت: مواضع شبکه ایران اینترنشنال کاملا مشخص و واضح است و از آنجایی که وضعیت مالی خوبی دارد، پول حسابی هم خرج می‌کند. کما اینکه چند سال پیش سعودی سهام شبکه توئیتر را فقط برای اینکه بتوانند برایش اعمال نفوذ داشته باشد و جلوی انقلاب‌هایی که در کشورهای عربی صورت می‌گرفت را گرفته و مانع به تحقق رسیدن مواضع ضد عربستان شود، با مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. البته باید گفت که این پول‌ها برای سعودی پولی نیست چراکه هدفش تاثیر بر افکار عمومی ایران است و هدف مهمی را از سمت خود دنبال می‌کند.

وی درباره جذب مجری‌های شبکه‌های دیگر به این شبکه تازه کار و پرداخت دستمزدهای بالا به آنها نیز گفت: وقتی رسانه‌های جدید شکل می‌گیرند باید آفرهای بالا داشته باشند تا بتوانند افراد حرفه‌ای را جذب خود کنند وگرنه نمی‌توانند شکل بگیرند و دچار مشکل خواهند شد. برای مثال وقتی می‌خواهند در هر کشوری روزنامه جدیدی منتشر کنند در قدم اول و برای جذب نیروی کار به سمت روزنامه‌نگارهای برجسته‌ می‌روند. این موضوع کاملا طبیعی است و آنها به کارمندان شناخته شده خود چندین برابر شبکه‌های دیگر دستمزد می‌دهند تا نیرویی که کاملا شناخته شده، هویت دارد و چهره شده را جذب شبکه تازه کار خود کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول