اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بیرجند مطرح کرد

تقوا راه نجات از آسیب‌های اجتماعی است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: راه نجات از آسیب‌های اجتماعی که دامن‌گیر بشریت و جامعه شده تقوا است چرا که بسیاری از آسیب‌ها به دلیل بی‌تقوایی ایجاد شده است.

تقوا راه نجات از آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین نوفرستی ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این شهرستان، اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند که دو گوهر گرانبها را در میان شما می‌گذارم که قرآن و عترت است و بین این دو جدایی نیست تا در حوض کوثر به من ملحق شوند.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: هر موجود زنده‌ای برای اینکه رشد و تعالی پیدا کند نیاز به سه امر دارد که اولین چیزی که نیاز دارد ابزار رشد مناسب با این موجود است.

نوفرستی ادامه داد: انسان دارای دو بعد جسمی و روحی است و برای رشد خود نیاز به تربیت دارد و آنچه زمینه رشد انسان را فراهم می‌کند امر تربیت است.

وی عنوان کرد: دومین نیاز هر موجود زنده امنیت است و به این معنا است که موانعی که برای رشد موجود زنده هستند کنار زده شود تا موجود زنده رشد و تعالی داشته باشد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امنیت یکی از مؤلفه‌های مهم در زندگی بشر است، گفت: عده‌ای به دنبال نابودی بشر هستند و  به دلیل خوی استکباری که دارند می‌خواهند دیگران را تحت استعمار خود داشته باشند.

نوفرستی با تأکید بر اینکه مستکبران جایگاهی برای دیگران قائل نیستند، افزود: در یمن انواع جنایات انجام می‌شود و  همچنین مردم مظلوم فلسطین و بحرین نیز درگیر ظلم مستکبران هستند و این مردم نمی‌توانند به راحتی رشد و تعالی معنوی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان و پیروان مکتب‌های الهی می‌خواهند رشد پیدا کنند و برای این رشد نیاز به امنیت دارند و باید خودشان، محل زندگی و فکر خود را از آسیب‌ها حفظ کنند.

امام جمعه موقت بیرجند آرامش را حق طبیعی همه موجودات زنده دانست و گفت: سومین نیاز هر موجودی آزادی است.

نوفرستی عنوان کرد: اولین مسئله در آزادی، آزادی اجتماعی است و در فرهنگ ما آزادی اجتماعی و معنوی با هم معنا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آزادی که در جوامع غربی ترویج می‌شود آزادی اجتماعی با نگاه اومانیستی است، گفت: انسان برای رسیدن به کمال خلق شده است و هیچ چیز نباید مانعی بر سر فکر و اندیشه او برای خدایی شدن باشد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه با فرهنگ دینی باید خود را از هر هوای نفسانی رها کنیم، افزود: در درون خود دشمن داریم و باید به قدری رشد پیدا کنیم که به آزادی معنوی برسیم و اگر خطا رفتیم وجدان، ما را هدایت کند.

نوفرستی ادامه داد: تا این آزادی ایجاد نشود و انسان خود را تربیت نکند صحبت دیگران نیز اثری ندارد.

وی با اشاره به خطبه ۲۲۱ نهج البلاغه و تأکید بر تقوا، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در صراط مستقیم حرکت کنیم راه آن تقوا است و آنچه که در قیامت به درد ما می‌خورد همین زاد و توشه است.

 امام جمعه موقت بیرجند تبیین کرد: راه نجات از آسیب‌های اجتماعی که دامن‌گیر بشریت و جامعه است نیز تقوا است چرا که بسیاری از آسیب‌ها به دلیل بی‌تقوایی ایجاد شده است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به سالروز هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه، گفت: این حرکت آغاز تاریخ اسلام می‌شود و یکی از درخشان‌ترین دوران اسلام است.

نوفرستی ادامه داد: ۲۴ آبان ماه سالروز رحلت عالم ربانی آیت‌الله طباطبایی را داریم که شخصیت‌های بزرگی را مانند شهید مطهری و امام موسی صدر را تربیت کردند که یادشان را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول