اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

منطقی:

ساخت منظومه‌های ماهواره‌ای کوچک در اولویت قرار دارد

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، گفت: یکی از اهداف سند جامع توسعه هوافضا در کشور ساخت منظومه‌های ماهواره‌ای کوچک است.

ساخت منظومه‌های ماهواره‌ای کوچک در اولویت قرار دارد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه اهداف سند جامع توسعه هوافضا در کشور، بیان کرد: ساخت منظومه‌های ماهواره‌ای کوچک و نیز پرتابگر ارزان قیمت از دیگر اهداف این سند است و در همین حال توسعه همکاری های بین المللی در عرصه فضا نیز در این سند دیده شده است.

وی افزود: باید یک زیست بوم ماهواره دانشجویی تعریف شود تا ماهواره‌های کوچک دانشجویی از جمله ماهواره‌های کیوب ست به اقتصاد کشور کمک کند.

به گفته منطقی، برنامه‌های فضایی در کشور بر اساس سند جامع هوافضا پیش می‌رود که در این سند ۲۰ ساله دو برنامه ۱۰ ساله از سال ۸۵ تا ۹۴ و از سال ۹۵ تا ۱۴۰۴ تصویب شده است، این برنامه‌ها ۷ هدف برای توسعه فناوری فضایی در کشور در بر دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول