اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ضرغام در گفت‌وگو با فارس خبر داد

برنامه‌ریزی برای تحقق شکوفایی علمی جهان اسلام از طریق جایزه مصطفی(ص)

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت: جایزه مصطفی(ص) منجر به تقویت علمی و اعتباربخشی جامعه علمی مسلمان می­شود و این جایزه می­تواند تاثیرات حضور پژوهشگران اسلامی در جامعه را مشخص کند.

برنامه‌ریزی برای تحقق شکوفایی علمی جهان اسلام از طریق جایزه مصطفی(ص)

نصرت‌­الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: برگزاری جایزه‌­ای مانند جایزه مصطفی(ص) در سطح دانشمندان مسلمان کار بسیار ارزشمندی است و اینکه هرساله تلاش می­‌شود تا سطح این جایزه ارتقا پیدا کند، اهمیت ویژه‌­ای دارد، 

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور افزود: دانشمندان در هر جای جهان، از ایران گرفته تا ترکیه و حتی قاره آمریکا می‌­توانند با دستاوردهای خود در این جایزه شرکت کنند و این یکی از نقاط قوت جایزه مصطفی(ص) محسوب می‌­شود که فقط کشورهای مسلمان را شامل نمی‌­شود و می‌­توان دانشمندان را  از هر منطقه‌­ای از دنیا به شرط مسلمان­ بودن پذیرفت.

ضرغام با اشاره به شکوفایی جهان اسلام در حوزه علم و فناوری تاکید کرد: شکوفایی علمی در جهان اسلام از برگزاری چنین جوایزی اتفاق می­‌افتد و قطعا برای اعتبار کشور نیز مفید است و ما شکی نداریم که اگر با قدرت این راه را بپیماییم، می‌­توانیم به اعتبار علمی دانشمندان جهان اسلام بیفزاییم.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور اظهار داشت: جایزه مصطفی(ص) پیشگام توسعه روابط منطقه‌ای نهادهای علمی و فناوری در کشورهای اسلامی است و با تقویت ارتباط علمی میان دانشمندان و پژوهشگران جهان اسلام به رشد و تعالی علمی در کشورهای اسلامی کمک می‌­کند.

وی با اشاره به اهمیت دیده ­شدن دستاوردهای دانشمندان گفت: دانشمندان مسلمان در سراسر دنیا، توانسته­‌اند فعالیت­های علمی و پژوهشی گسترده‌­ای انجام دهند که اگر در معرض دید و نمایش قرار نگیرد به آن­ها ظلم شده است؛ لذا باید برنامه­‌ها و جوایزی نظیر جایزه مصطفی(ص) در جهان اسلام و با کیفیت مناسب ارائه شود تا از قافله­ علمی جهان عقب نمانیم.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ادامه داد: جایزه مصطفی(ص) به کمک خیرین برپا شده است و همین امر نشان می‌­دهد که به دلیل جهانی بودن این جایزه، باید تمامی کشورهای مسلمان و حتی دانشمندان مسلمان نیز از این جایزه حمایت مادی و معنوی کنند.

ضرغام گفت: جایزه مصطفی(ص) منجر به تقویت علمی و اعتباربخشی جامعه علمی جهان اسلام می‌­شود و این جایزه می‌­تواند تاثیرات حضور پژوهشگران اسلامی در جامعه را مشخص کند، لذا باید با توجه به اهمیت ویژه این جایزه، تمام  تلاش­مان در راستای بهتر و با کیفیت برگزار شدن آن باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول