اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

وضعیت ادلب و حدیده و بسترسازی روند صلح در یمن محور گفت‌وگوی نماینده پوتین و جابری‌انصاری

در دیدار نماینده ویژه پوتین در امور سوریه با دستیار ارشد وزیر خارجه ایران وضعیت ادلب و حدیده، راه‌های بسترسازی روند ایجاد صلح در یمن و دستورکار دور آتی نشست صلح سوریه در آستانه مورد بحث قرار گرفت.

وضعیت ادلب و حدیده و بسترسازی روند صلح در یمن محور گفت‌وگوی نماینده پوتین و جابری‌انصاری

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه، امروز چهاردهم آبان ۱۳۹۷ در محل وزارت امور خارجه در تهران با حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

 

در این ملاقات چهار ساعته که با ضیافت ناهار جابری‌انصاری به افتخار هیات عالیرتبه روسیه پایان یافت، آخرین تحولات سوریه و یمن بررسی و در خصوص مسائل مربوط به تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه، وضعیت ادلب، دستورکار دور آتی نشست بین‌المللی صلح سوریه در آستانه و همچنین تسهیل تلاش‌های سازمان ملل برای آغاز گفت‌وگوهای یمنی - یمنی، وضعیت حدیده و راه‌های بسترسازی روند ایجاد صلح در یمن رایزنی و هماهنگی لازم به عمل آمد.

 

 

لاورنتیف صبح امروز نیز با علی شمخانی دیدار کرد. وی در این دیدار گزارش نشست چهارجانبه اخیر استانبول با حضور ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه درباره سوریه را به دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ارائه و حمایت قاطع مسکو از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا را اعلام کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول